iphoto weigert samenwerking met Mail

Beste maccers, Ik heb in iPhoto6 enkele foto's geselecteerd om ze vervolgens te verzenden via Mail. Wanneer ik de grootte heb aangegeven en dan op aanmaken klik verschijnt er heel even een venstertje met de mededeling dat de foto's worden geexporteerd, en dan gebeurd er helemaal niets meer. Wanneer ik Mail dan open (dit zou eigenlijk automatisch moeten gebeuren) dan zie ik ook geen enkele foto meer klaarstaan voor te verzenden. Er zijn natuurlijk ook andere mogelijkheden om dit klusje te klaren maar het ging altijd goed op deze manier. Wie herkent dit fenomeen?

Herken dit niet, maar heb wel een ander probleem tussen iPhoto en Mail. Ik vind het nogal vreemd dat ik niet kan instellen dat mijn foto's in meerdere berichten worden verstuurd. Servers pakken nooit meer dan 10 mb als attachment, dat weten ze bij Apple toch ook.

Waarom maakt iPohto niet gewoon 5 berichten als ik 50 MB aan foto’s wil versturen??!!
Anders heb ik dat mail knopje ook niet nodig, ik kan zelf ook wel de foto’s in mijn mailbericht slepen.

het probleem heeft zich inmiddels "vanzelf"opgelost, Goes; zelfs 10 MB als bijlage versturen is mij niet gelukt. Veel mensen met een hotmailadres hebben een propvolle mailbox daar past geen foto meer bij. Uiteindelijk alle fotos maar op flickr gezet.