iphoto6 en meerdere gebruikers op 1 mac

Ik werk met meerdere gebruikers op 1 mac. In de vorige versie iPhoto kon je je bibliotheek delen of niet. Elke gebruiker kon dan jou foto's zien, maar niets wijzigen. Dat krijg ik nu toch in 06 niet meer voor elkaar. Krijgt iemand dit wel voor elkaar? Nu is het zelfs zo dat als een andere gebruiker iPhoto heeft openstaan er niemand anders iPhoto kan openen! En elke gebruiker kan vanalles wijzigen. Welke instellingen moet ik aanpassen en hoe?

Bij voorkeuren op delen zetten. Je ziet ',m nu ook als je als andere gebruiker iPhoto opstart. Alleen moet iPhoto wel openstaan bij de gebruiker die gaat delen.

Misschien ook door een alias van die gebruiker die wil delen naar de map Afbeeldingen/iPhoto Library van de andere gebruiker plaatsen en op deze plaats de orginele iPhoto Library map verwijderen.

als ik dat doe, kan die andere gebruiker filmrolletjes deleten en nieuwe albums aanmaken of deleten. Als die gebruiker iPhoto open laat staan en ik switch, krijg ik:

waarschuwing

De map ‘iPhoto Library’ is beveiligd, bevindt zich op een beveiligde schijf of u hebt geen bevoegdheden om er wijzigingen in aan te brengen.

Ik heb ook eerst geprobeerd de iPhoto Library weg te halen bij de andere gebruikers zodat er een nieuwe aangemaakt zou worden en die dus zo een eigen library zouden hebben, maar zonder iPhoto Library in de map Afbeeldingen pakt ie toch gewoon de ene nog bestaande iPhoto Library die op de hoofdgebruiker (ik dus) staat. Vreemd hoor. Wat nu?