iphoto6 - fotobibliotheek kan niet worden bijgewerkt

Ik heb iphoto6 geinstalleerd. Bij het openen geeft iphoto6 aan dat de fotobibliotheek moet worden bijgewerkt om deze versie van iphoto te kunnen gebruiken. Als ik akkoord geef (werk bij) krijg ik na circa 1 minuut de volgende foutmelding en sluit het programma af: - Bij het openen dat de fotobibliotheek kan niet worden bijgewerkt omdat hij niet toegankelijk is voor de huidige gebruiker...............

Wie o wie weet hoe ik dit kan oplossen?

[/img]

Ik weet niet zeker of het precies hetzelfde probleem is, maar mss heb je hier wat aan:

http://www.macosx.nl/?p=showarticle&art_id=2215

dat is volgens mij een ander probleem. Ik ben erachter dat het wordt veroorzaakt door beveiligde files. waarom deze beveiligd zijn, geen idee. Ik ben nu door heel de library gegaan en alle beveiligde files van de beveiliging gehaald.

Probleem opgelost.

Houd dat in dat je dan ook bijvoorbeeld bepaalde foto's kunt beveiligen zodat je ze alleen kunt zien als je een wachtwoord invult ofzo of is het alleen tegen wissen enzo bedoelt ?

Ik heb dat een paar dagen geleden ook gehad en ik heb dat toen zo [b:5f9656af97]opgelost[/b:5f9656af97]:

→ Enkele foto’s in verschillende mappen hadden een beveiliging, terwijl iPhoto6 zich opnieuw bijwerkt zegt hij wel waar de probleem-foto’s zich bevinden. Ik ben gewoon in die map op zoek gegaan naar de beveiligde foto (of bestand) -kan je gemakkelijk zien met dat klein slotje- en heb daar handmatige alle beveiliging ( :apple: + i) van afgezet… Een hele klus! Maar het is gelukt…

[b:5f9656af97]De beveiliging van de foto’s kwam doordat ik die foto’s een keertje beveiligd had toen die nog op m’n Canon-camera stonden… Dus de foto’s worden beveiligd overgebracht van je camera naar de computer… (dus heeft niets met een paswoord ofzo te maken)[/b:5f9656af97]

Je kan het ook zo doen:

De map “iPhoto Library” selecteren.
[command]+I
De bevoegdheden goed instellen
“Pas toe op ingesloten onderdelen…” :wink: