iPhoto6

Als ik kijk naar de ruimte die er op mijn schijf wordt ingenomen door iPhoto kom ik tegen: originals 3,45GB, en modified 1,49GB. Zijn die 2 niet samen te voegen? Voordat ik in iPhoto importeer heb ik de originelen al op dvd gezet. Het lijkt mij dat die 1,49GB niet nodig is. Ik gebruik iPhoto alleen maar als fotoboek, de rest gebeur in PE.

Pbook.

Niemand reageert, zal dus wel een domme vraag zijn. :-) En heb de oplossing al gevonden. http://pages.cpsc.ucalgary.ca/~fuhrer/personal/freestuff/iphotodiet/

Nog niet voor Iphoo t6 maar dat komt nog.

Pbook

[quote:66c9f24a89="Pbook"]"originals 3,45GB, en modified 1,49GB". Zijn die 2 niet samen te voegen? Voordat ik in iPhoto importeer heb ik de originelen al op dvd gezet. [/quote:66c9f24a89] De map "originals" bewaard de originele versies van foto's die je in iPhoto hebt bewerkt.

Na het weghalen van die map zijn er ook vele foto's verdwenen uit iphoto. De thumbnail zijn er nog wel. De foto kan niet worden gevonden. Oeps, de back-up maar weer terggezet.

Pbook.

Daarom zeg ik dus al sinds het bestaan van iLife:

“blijf met je tengels uit die mappen !”

Gelijk heb je. alleen kost het me 2,5GB extra.

Blijkbaar dus niet, want die bestanden waren gewoon echte foto's, en geen duplicaten of zo...

Hoeveel GB zegt iPhoto zelf dat er aan foto’s aanwezig is ?

3,9GB, als ik dat op een DVD wil branden lukt dat dus niet. Ik wacht wel op Iphoto diet voor versie 6.

Pbook.

Zoals je zelf dus al aangeeft is de library groter dan alleen de map "originals"... je praat dus niet over 2,5 GB extra ruimte, maar 1 GB.