iPod 30 GB haalt L & R door elkaar

Mijn iPod verwart links en rechts als ik gedurende het afspelen van een lijst op "back" druk. (voor het herhalen van een net gespeeld liedje). Als ik vervolgens nog eens op "Back" druk, gaat het weer goed, enzovoorts. Heel irritant. ik heb het al voorgelegd aan Apple, en een kopietje naar MacFixit gestuurd, maar van geen van beide iets gehoord. Hebben jullie het probleem ook, of valt het gewoon niet zo op, dat niemand het merkt? Er komt natuurlijk wel gewoon muziek uit, maar als je goed luistert, is het omgewisseld.

ik heb ook de 30gig versie, en er is nix mee aan de hand ! ik gebruik hem echt heel vaak, en het enige is dat er een klein krasje op zit...maargoed, dat is mijn eigen fout :wink:

He verdorie. Bij mij gebeurt het echt. Als ik een liedje heb met een hoop gepingel aan 1 kant, dan valt het wel op. Een liedje in mijn "Top Rated", en als ik na de beginriedel op back druk zit die riedel aan de andere kant. Volgens mij is het een software-probleem.

Klinkt wel als een HEEL eigenaardig probleem moet ik zeggen. Kan het niet een probleem zijn met de gerbuikte MP3 encoder? Dat de MP3 misschien niet helemaal lekker "in elkaar" zit?

Mijn “theorie” is dat het een probleem zou kunnen zijn met het encoden of decoden van een MP3, en dan met name OF de gebruikte stereo methode “joint” of “normal” OF misschien wel a.g.v. een Variabele Bitrate (of een combinatie hiervan). Ik heb even twee tracks van een 44 track Test CD voor je geript op verschillende manieren. Beide tracks heb ik geript als:

128 Kbps, Normal Stereo
128 Kbps, Joint Stereo
VBR, Normal Stereo
VBR, Joint Stereo

Daarnaast heb ik ze voor de zekerheid ook nog even als AAC (M4A) bestand en een 100% rip (WAV) online gezet.

Je kunt ze vinden op:

http://www.folosa.com/ruben/mp3/stereotest

Ik zou zeggen, prop ze eens in je iPod en test even of het inderdaad met ALLE methoden van encoden gebeurt, of alleen bij een bepaalde manier. Dat maakt het misschien makkelijker je probleem te localiseren.

Zitten je oren wel goed?

Dit is een bekend probleem met de nieuwe generatie iPods, evenals een hoorbare klik tussen nummers en het vaak moeten resetten. Zelf ben ik hierdoor een beetje huiverig om nu een iPod te bestellen. De vraag is of alle problemen met een firmware update te verhelpen zijn, van een klik tussen nummers is het in principe goed mogelijk dat het een hardware probleem is (gelukkig is de laatste roddel dat dit toch software matig is).

Veel informatie kan je vinden op:

http://www.macintouch.com/ipod21.html en de daar aan voorafgaande discussie (waarin ook een interessante link naar een forumdiscussie op de apple site die volgens mij wel het zoeken waard is).

Overigens met zal ik met de aanstormende vakantie in het hoofd waarschijnlijk toch wel mijn iPod bestellen, de keus tussen de hele vakantie muziek en een kleine kans op gedonder en safe spelen komt snel neer op het eerste.

Hey iRuben, Ik had mijn speakers nog wat hard staan toen ik even zo'n mp3tje van je ging luisteren.. Ik heb nu een goede piep in mijn oren en volgens mij zijn alle honden in de buurt op hol geslagen.... :D

[quote:46c12d66ee="2manydjs"]Hey iRuben, Ik had mijn speakers nog wat hard staan toen ik even zo'n mp3tje van je ging luisteren.. Ik heb nu een goede piep in mijn oren en volgens mij zijn alle honden in de buurt op hol geslagen.... :D[/quote:46c12d66ee]

Eigen schuld, ze waren ook voor Martino! :stuck_out_tongue:

Ik weet het.. nieuwsgierig mannetje hè... :)

Ik heb ergens (weet alleen niet meer waar) gelezen dat het linker en rechter kanaal omwisselen als je de ipod uitzet met de play/pauze knop. Of was het nou als je hemvanzelf liet uitgaan na op pauze gedrukt te hebben. het gebeurt wel vaker in ieder geval dus. Ik zal eens kijken of ik het ergens terug kan vinden.

Hans

:( Mijn 15GB iPod verwisselt links en rechts ook... en tikken doet ie ook tussen twee nummers :cry: maar er is hoop... hier [url]http://discussions.info.apple.com/WebX?128@26.G1gjamyTmL8.0@.3bc2504d[/url] (message nr 134) las ik dat er eind deze week een update verwacht wordt??

Waarschijnlijk off-topic maar kan iemand me vertellen hoe veel pauze er tussen twee nummers zit. Ik heb gelezen dat er altijd een kleine pauze tussen zat, maar hoeveel seconden dit is weet ik niet.

Wowsers!

Leuk die trein! Maar uiteindelijk verandert er niks. Hij haalt de kanalen nog steeds door elkaar. Ik snap het ook niet.

Martino

[quote:61dbbc01b4="ckuijjer"]Waarschijnlijk off-topic maar kan iemand me vertellen hoe veel pauze er tussen twee nummers zit. Ik heb gelezen dat er altijd een kleine pauze tussen zat, maar hoeveel seconden dit is weet ik niet.[/quote:61dbbc01b4] Niet zo veel, ongeveer een halve tot een hele seconde, bij afspelen.

als je van nummers gaat switchen kan het meer zijn, omdat alleen de komende 3 a 4 nummers in de cache zitten…