Ipod 30GIG (CHKDSK helpt niet)

Hallo,

Ik heb een Ipod video 30GIG, Ik heb perongelijk mijn ipod verwijderd uit een apple systeem zonder eerst te verwijderen. Ik ben al mijn muziek verloren en mijn ipod verteld me fijn dat mijn ItunesDB beschadigd is en ik een CHKDSK moet uitvoeren.

Nu heb ik 7 keer een CHKDSK uitgevoerd en dat gele klereballonnetje blijft me vertellen dat die DB beschadigd is. het rare is, als ik zo’n CHKDSK uitvoer heb ik ook het gevoel niet dat mijn pc iets repareerd. volgensmij scant hij gewoon vrije ruimte ofzo.

Ook begint die CHKDSK over een “F (fix)”. Jongens, help me, ik heb deze ipod gewonnen met een wedstrijd dus ben bang dat ik gen nieuwe krijg als ik hem kapot bij de store aflever. Wat een gezeik zeg, als je 1 keer vergeet je ipod uit te werpen bij Mac.

Heb je ook in iTunes geprobeerd om je iPod te herstellen? iPod inprikken en in het iTunes menu naar herstellen zoeken.

Denk een goeie oplossing. Moraal van het verhaal. Eerst ontkoppelen ;)

ik heb ook al herstellen geprobeerd, maar dan zegt hij dat de herstelling niet door kan gaan omdat dat focking bestand beschadigd is. ik ben het echt zat.

[quote:25c73793a3="Tealfox"]...als je 1 keer vergeet je ipod uit te werpen bij Mac.[/quote:25c73793a3] Uh, CHKDSK is toch iets van Windows? Herkent je computer de iPod wel, kun je er heen bladeren?

Ik werk met apple op school en thuis met windows, het verkeerd loskoppelen gebeurde op school. ik kan gewoon in mijn ipod bladeren via mappen en dingen eraf halen en erop zetten in mappen. met itunes vind hij mijn Ipod wel maar geeft hij aan dat die DB bestand is beschadigd waardoor ik geen muziek erop kan zetten en niet via itunes kan herstellen.

en hij zeikt de heletijd over de CHKDSK die geen ene hol uithaalt.

Formatteer 'm in eens in de verkenner dan. Ik neem aan dat je je muziek er met Windows op hebt gezet en dat alle muziek nog gewoon in iTunes staat? Dan gewoon iPod formatteren in de verkenner, erin pluggen en in iTunes herstellen en de muziek er weer op zetten.

Formatteren had ik ook al gedaan een aantal keer, helpt niet, hij kan hem nieteens formatteren omdat de inhoud in gebruik is, Zelfs als ik instel dat mijn pc & itunes niet reageren als ik de ipod inplug en ik start de pc opnieuw op is de inhoud nogsteeds in gebruik en blijft hij formatteren weigeren.

Heb je ook al geprobeerd te formatteren in veilige modus (F5)? Of in DOS?

hey dankje man, ik heb op veilige modus geformatteerd en me ipod werkt weer als een trein (nee en dan geen trein die met prorail rijdt.)

dankje, topic closed! :slight_smile:

Mooi zo :)