iPod 3g kapot na 1,5 maand!

Beste mensen,

Het scherm van mijn 40gig iPod [3e generatie] heeft het op vakantie, na een paar hevige flitsen van het scherm, begeven. Ik heb hem pas 1,5 maand.!!! :cry: en ik ging/ga er mee om of het mijn kind is… :cry:
Het scherm is nu voor de helft niet meer leesbaar , aan de onderkant is het beeld weer een beetje te lezen, maar ik moet het contrast dan wel op het hoogste zetten.

Apple gebelt, en die zeggen dat ik hem moet opsturen, dus komt ups langs.
In de garantie staan 3 mogelijkheden;

1. ze maken hem met nieuwe onderdelen
  2. ze retourneren het aankoopgeld
  3. ze geven me een nieuwe…

nu; welke van de drie keuzes zal apple nemen gezien het mankement, denken jullie…??
als ik een nieuwe krijg , dan ook 4e generatie?
heeft iemand ooit het zelfde probleem gehad? (met het scherm)
zijn er meer veralen van kapotte iPods, en wat apple daarop deed…?

alvast bedankt :cry:

Wat bedoel je met [i:51fdf0bfe5]"Na een paar hevige flitsen"[/i:51fdf0bfe5] ?

Is de bliksem in je adapter geslagen o.i.d. ?

van het scherm, heb het veranderd!

Dus het scherm lichtte een paar keer hevig op ? Dat lijkt me kortsluiting...

Repareren zullen ze wel niet, kost hun teveel geld en de schermen van de iPod 4G zijn anders dan 3G dus laten we hopen een nieuwe 4G!

[quote:ee7ac6b575="unSOUND"]Dus het scherm lichtte een paar keer hevig op ? Dat lijkt me kortsluiting...[/quote:ee7ac6b575]

:expressionless: hij lag niet aan de adapter, of aan een pc

Ik bedoelde ook kortsluiting intern...

printplaat niet goed, draadje los… zoiets.

Geen idee wat Apple doet in zo’n geval.

Valt dat niet onder de garantie? Het lijkt me sterk dat hij zomaar zonder duidelijke reden het opgeeft.

[quote:42a8e507c7="iRamon"] welke van de drie keuzes zal apple nemen gezien het mankement, denken jullie...?? als ik een nieuwe krijg , dan ook 4e generatie? heeft iemand ooit het zelfde probleem gehad? (met het scherm) zijn er meer veralen van kapotte iPods, en wat apple daarop deed...? [/quote:42a8e507c7]

Pas op: grote bedrijven (zoals Apple) melden bij reparatie van digitale apparaten (laptops, telefoons, mp3-spelers) nogal eens dat ze hebben geconstateerd dat er vocht in het ding zat. Met andere woorden: soms proberen ze de schuld op de gebruiker af te schuiven. Geef duidelijk aan dat die iPod voorbeeldig is behandeld!

Ik vermoed trouwens dat je een nieuwe 4G iPod krijgt.

als ik het letterlijk moet nemen: optie 3 laat ze maar een nieuwe geven

het zou mij worst wezen wat en hoe, terug met dat ding en een nieuwe.

Valt me op dat hier toch wel heel regelmatig postjes staan van mensen waarvan de gloednieuwe iPod naar de mallemoer is. Mede daardoor twijfel ik toch steeds weer of ik er één wil.

[quote:5d57fc98d0="wjgmspeedy"]Valt me op dat hier toch wel heel regelmatig postjes staan van mensen waarvan de gloednieuwe iPod naar de mallemoer is. Mede daardoor twijfel ik toch steeds weer of ik er één wil.[/quote:5d57fc98d0]

Wat wil je dan: dat iedereen met een goed werkende iPod ook een berichtje stuurt? In forums als deze wordt nu eenmaal vaak om oplossingen van problemen gevraagd. Het is eigenlijk een soort ziekenhuis: daar kom je ook veel meer zieken dan gezonden tegen. :lol:

[quote:dce9ef10ec="Esquare"][quote:dce9ef10ec="wjgmspeedy"]Valt me op dat hier toch wel heel regelmatig postjes staan van mensen waarvan de gloednieuwe iPod naar de mallemoer is. Mede daardoor twijfel ik toch steeds weer of ik er één wil.[/quote:dce9ef10ec]

Wat wil je dan: dat iedereen met een goed werkende iPod ook een berichtje stuurt? In forums als deze wordt nu eenmaal vaak om oplossingen van problemen gevraagd. Het is eigenlijk een soort ziekenhuis: daar kom je ook veel meer zieken dan gezonden tegen. :lol:[/quote:dce9ef10ec]

haha, helemaal mee eens, sorry

Waarom?

Je mag hopen op een 4G, maar ik vermoed dat je een identieke terugkrijgt: gerefurbished noemen ze dat. Heb ik ook gehad met mijn 2G binnen de garantie toen de 3G al lang uit was.

ach je geld gewoon terug vragen das iig meer als €400 en dan een nieuwe 4G ipod kopen (is veel mooier als de 3G) dan heb je nog wat centjes over

nadeel is je moet wel flink wat dagen wachten omdat hij overal is uitverkocht