Ipod 4-polig?

Ik ben van plan de sharp MD-33 dopjes te gaan kopen voor mijn iPod. Deze hebben 4-polige stekkertjes. Iemand vertelde mij dat iPod een vier-polige aansluiting heeft, waarbij een 4-3 polige omzetter niet nodig is. Klopt het dat iPod een 4 polige aansluiting heeft?

Waar wou je die koptelefoon insteken dan? De koptelefoon aansluiting is toch gewoon 1 plug...? Er zit wel zo'n dingetje naast voor een afstandsbediening.

Wel, ik kan dit niet met 100% zekerheid bevestigen. Maar als je goed kijkt naar de foto's van de accesoires op de apple site, dan hebben al die stekkers precies 4 "polen" zoals jij deze noemt. De ene zal voor het linkse kanaal zijn de andere voor het rechtse kanaal, nog één voor de massa, maar de vierde heb ik geen idee van, misschien een 2de massa??? :?

Kijk net ff naar de stekker van mijn iPod dopjes, en die heeft maar 3 polen.

[quote:2c227c56da="StarGazeR"]Wel, ik kan dit niet met 100% zekerheid bevestigen. Maar als je goed kijkt naar de foto's van de accesoires op de apple site, dan hebben al die stekkers precies 4 "polen" zoals jij deze noemt. De ene zal voor het linkse kanaal zijn de andere voor het rechtse kanaal, nog één voor de massa, maar de vierde heb ik geen idee van, misschien een 2de massa??? :?[/quote:2c227c56da]

Oh, die kleine soort van ‘ringetjes’ die op de plug zitten? Da’s dan dus de scheiding tussen die polen? Ik zie op de plugjes die ik zo snel kan vinden dan inderdaad maar 3 polen. (weer wat geleerd :wink: )

Wellicht kan je ergens zo’n koptelefoon eerst proberen op je iPod? Weet je het gelijk zeker :slight_smile:

Ja dit werkt, mvg, daan

Die vierde pool zit voor zover ik me kan herinneren op het stekkertje van de remote.

Thank you very mucho, dan maar een adapter snoertje erbij kopen van een aantal meters lang :oops: