iPod 5G laad niet op mbv externe lader

Voor mijn iPod video heb ik een externe USB lader gekocht (van een B merk). Als ik de lader aansluit op mijn iPod, licht het scherm van de iPod wel even op, maar de accu wordt niet geladen. Ik heb zowel een lader voor het stopcontact (230V) als een voor de auto (12 V), maar beide laders geven geen enkel reactie van mijn iPod dat de accu geladen wordt. Als ik de iPod mbv de USB kabel op een computer aansluit, dan begint de accu wel meteen te laden. Moet ik nou perse zo'n dure lader van Apple zelf kopen? USB is toch universeel? Weet iemand waarom dit niet werkt?

P.s. Op andere apparaten doen de USB laders het wel…

Schijnbaar levert die later niet genoeg stroom voor de iPod?

Heb je toevallig niet dezelfde als ik gekocht?

[img:f8b450af4b]http://bilder.afterbuy.de/images/44661/ipod-usb-charger-tt.jpg[/img:f8b450af4b]

Ik heb er incl. verzendkosten niet meer dan 6 euro ofzo voor betaald. Maar ik dacht eerst ook dat hij niet werkte. De truc is echter om hem een paar keer in en uit het stopcontact te halen, en de dock connector (gewoon via het door Apple meegeleverde usb kabeltje) even een paar keer eruit halen en terugdoen. Dan doet hij het wel na 2 of 3x “prullen”.

Goede kwaliteit is het natuurlijk niet. Maar ik heb liever dit, dan voor 30+ euro een iPod lader te kopen. (Hadden ze gewoon mee moeten leveren!). Het valt me trouwens wel op dat deze usb adapter er lang over doet om de iPod op te laden.