iPod aan te sluiten op Sticks met USB?

Sinds kort heb ik Harman Kardon Sticks (2e hands gekocht), niet de ll maar de eerste serie. Die heeft een USB aansluiting waardoor ik mijn Mac mini geluid uitstekend kan beluisteren. Het zou mooi zijn als ik ook mijn iPod kan aansluiten op die sticks, dus zonder Mac mini, maar aangezien er alleen maar een koptelefoonaansluiting op de iPod zit ben ik bang dat dit niet gaat lukken want ik heb nog nooit gehoord van een miniplug naar USB verloopstekkertje.

Iemand een suggestie?

Ik weet niet of het werkt hoor, maar je kan toch de kabel van je iPod op de Kardon aansluiten? Ten minste, als je een kabeltje met USB hebt i.p.v. Firewire :)

Geen idee of dit gaat werken eigenlijk :?

Maar dan nog… je hebt je iPodmuziek toch ook op de Mac staan? Is het
niet makkelijker om het gewoon vanaf de computer te beluisteren?

Aan mijn iPod kabeltje zit Firewire. Is toch standaard? Of bestaat er ook een versie met USB stekker?

En ja, muziek via Mac mini afluisteren gaat perfect maar kan mij voorstellen dat ik een keer op vakantie mijn iPod mee wil nemen, bv naar vakantiebungalow, en daar dan de speakers aansluiten, zonder de Mac mini mee te hoeven nemen.

[quote:34bfebb8ad="cezanne"]Aan mijn iPod kabeltje zit Firewire. Is toch standaard? Of bestaat er ook een versie met USB stekker?

En ja, muziek via Mac mini afluisteren gaat perfect maar kan mij voorstellen dat ik een keer op vakantie mijn iPod mee wil nemen, bv naar vakantiebungalow, en daar dan de speakers aansluiten, zonder de Mac mini mee te hoeven nemen.[/quote:34bfebb8ad]

De nieuwste modellen hebben enkel een usb stekker. Ik veronderstel dat er voor de oudere ook wel usb stekkers zullen zijn, niet iedere (pc) gebruiker heeft firewire

Maar dan begrijp ik het nog niet hoor, ben niet zo technisch :oops: Stel dat er uit mijn iPod een kabeltje komt waar wel een USB stekker aan zit, wat doe ik dan mee? Ik moet toch de USB stekker van de Sticks ergens in kunnen duwen, zoals nu in mijn Mac mini. Of zeg ik nou wat geks??

Nee, je hebt gelijk, het zal niet gaan. Ook al heb je het stekkertje met USB in plaat van Fw (hetzelfde als je Fw kabeltje nu maar dan met een usb uitgang). Een kabeltje waardoor je USB ingang krijgt vanuit je iPod bestaat niet. I'm srry. :)

Zo opzich wel een mooie techniek zijn voor ergens in de toekomst. Een interface die bij aansluiten zoekt waar die op aangesloten is en z'n signaal daaraan aanpast, zoals de iPod dan zou zien dat hij aan een setje boxen is aangesloten endus een geluidssignaal gaat verzenden. 8)

elmo, geef jij dat even door aan apple dan? :D

Maar zonder dollen: als er een verloopstekkertje zou bestaan met aan de ene kant de miniplug die in de iPod gaat en aan de andere kant een USB-moeder die in de USB-vader van de Sticks geprikt zou kunnen worden, dan zijn we al een heel eind, of zou er ook nog een en ander moeten gebeuren op software gebied… :oops:

zit in die hk niet gewoon een minijack aansluiting dan?

neen, er zit een vaste kabel aan met aan het uiteinde de usb stekker, zoals gezegd was dit de eerste serie HK, later zijn ze het anders gaan doen.