ipod aansluiten op de stereo

Ik sluit mijn iPod via de hoofdtelefoonuitgang op de versterker aan d.m.v. een gewone zwarte kabel van een paar Euro. Maakt het een verschil in kwaliteit (en ik bedoel eigenlijk met name een harder volume) als ik de "Monster iCable voor de iPod" van ± €30,-- hiervoor zou gebruiken. Of zijn er anderen manieren om het geluid van de iPod harder uit mijn stereo te krijgen?

via de dock zou al een stuk beter moeten zijn dacht ik

op welke ingang van je versterker heb je hem aangesloten, wij blazen het dubbelglas eruit.....

oops, ik lees t verkeerd :oops:

Volgens mij heeft die iMonster gouden connectoren, dus theoretisch zou dat een betere verbinding moeten geven. Ik heb zelf zo'n cassetebandje gekocht die je aansluit op de hoofdtelefoonaansluiting van de iPod. Eigelijk voor in de auto, maar op de stereotoren werkt het uiteraard ook. En voor gewoon wat muziek is de kwaliteit niet minder :)

Het beste is een dock gebruiken... Daar zit een audio uit op en die kwaliteit ligt een stuk hoger dan de kwaliteit van de standaard output.

Er zijn pakketten te koop waarin alles zit, een lader, een firewirekabel, een dock en een monster kabel inzit. ( heb er zelfs nog eentje die volledig is en je goedkoop mag overnemen als je wilt).

groeten

Die gouden connectoren zijn lulkoek voor hifi fetisjisten. Als je versterker geen gouden connectoren heeft, is het zelfs slechter, omdat er bij twee verschillende metalen eerder roest op het onedele metaal ontstaat en daarmee storing. Verder is een kabel gewoon een kabel.

[quote:78d93c6fa0="jconen"]Ik sluit mijn iPod via de hoofdtelefoonuitgang op de versterker aan d.m.v. een gewone zwarte kabel van een paar Euro. Maakt het een verschil in kwaliteit (en ik bedoel eigenlijk met name een harder volume) als ik de "Monster iCable voor de iPod" van ± €30,-- hiervoor zou gebruiken. Of zijn er anderen manieren om het geluid van de iPod harder uit mijn stereo te krijgen?[/quote:78d93c6fa0]

Laat je niet naaien. Een minijack naar tulp kabel van 3 euro is goed genoeg. Wel op de ‘tape’ of ‘aux’ ingang van je versterker aansluiten (dus niet op ‘phono’).

Heb je de volume beperking voor de EU er al afgehaald? Dit kan met het programma GoPod. (ff google op GoPod).

Bovenkant van je iPod is enkel voor oordopjes, het signaal is dus niet geschikt voor de stereo. Werkt wel, maar niet toppie. Je kan het verbeteren door goPod te draaien.

Via de Dock connector kom het echte “line-out” signaal. Als je die op de stereo aansluit weet je niet wat je overkomt. Helder, harder, Herrie!

Er zijn diverse leveranciers van dock audio setjes, of gewoon je dock gebruiken.

[quote:b45d6c3817="iMac-Boy"]Heb je de volume beperking voor de EU er al afgehaald? Dit kan met het programma GoPod. (ff google op GoPod).[/quote:b45d6c3817]

Als je die volumehack installeerd, heb je dan nog steeds aanspraak op garantie als er iets met de ipod gebeurt? En kun je dit ook weer terugdraaien ? d.m.v. restore of reset?

Met GoPod kun je hem eraf halen en hem er weer op zetten.

[quote:9c4092f4ab="rrrichie"]Bovenkant van je iPod is enkel voor oordopjes, het signaal is dus niet geschikt voor de stereo. Werkt wel, maar niet toppie. Je kan het verbeteren door goPod te draaien.

Via de Dock connector kom het echte “line-out” signaal. Als je die op de stereo aansluit weet je niet wat je overkomt. Helder, harder, Herrie!

Er zijn diverse leveranciers van dock audio setjes, of gewoon je dock gebruiken.[/quote:9c4092f4ab]

rrrichie, dus via een dock zou het geluid veel harder moeten zijn? Ik heb deze nog niet, maar als dit echt waar is koop ik hem meteen!

Zekers. Geluid via de dock-connector (line-out) (ligt dus niet aan de dock zelf, maar het geluid dat via de onderkant uit de iPod komt) is stukken beter. Ook omdat het niet vervomd. Als je de hoofdtelefoon uitgang volluit zet is het geluid "vervormd" (hangt ook wel van het liedje af natuurlijk)

Dock, maar ook dingen als de Sendstation audio connector werken goed. http://www.sendstation.com

edit: het is niet beter of slechter, maar de hoofdtelefoon jack is voor laagohmige dingen zoals koptelefoons en de line-out is voor hoog ohmige dingen zoals de line-in aansluiting op versterkers.

Mocht je een “dikke” iPod hebben, stuur maar een pbtj ik heb daar nog een paar docks van.

iPod via de dock naar de hifi is idd een prachtige en betere oplossing dan rechtstreeks vanuit de koptelefoonaansluiting. Vond dat een tijdje geleden een beetje tegenvallen. Nav dit draadje met het dockje geprobeerd en helemaal blij :D

Er is ook een kabel van dock aansluiting op je iPod naar twee tulpstekkers, ik weet alleen niet meer welke firma die verkoopt.

Hebbes!!!!

ff gezocht en gevonden: Logic3 iPod Dockcon. naar RCA (tulp)
Gevonden op Alles voor je iPod.nl

[img:5f8ce24179]http://www.allesvoordeipod.nl/beeld/producten/159.jpg[/img:5f8ce24179]

Zoiets heb ik ook gekocht ja. Maar waar moet ik die rode en die witte tulp dan op aansluiten? Bij ons thuis op de stereo heb je VCR en STB (met rood en wit), maar daar lukt het niet bij. Waar moeten die tulpen dan in? En krijg je dan bericht op je iPod dat het is aangesloten ofzo?

[quote:8ce6fdf949="Zwamemr"]Zoiets heb ik ook gekocht ja. Maar waar moet ik die rode en die witte tulp dan op aansluiten? Bij ons thuis op de stereo heb je VCR en STB (met rood en wit), maar daar lukt het niet bij. Waar moeten die tulpen dan in? En krijg je dan bericht op je iPod dat het is aangesloten ofzo?[/quote:8ce6fdf949] Volgens mij gewoon in je witte en rode ingang pleuren, andere in je iPod, dan je stereo op AUX zetten en de iPod laten afspelen.

Dus het maakt niet uit of je ze in de VCR of in de STB stopt?