iPod Afstanbediening kapot, maar geen garantie bon meer.

Ik heb 3 maanden geleden een afstanbediening gekocht bij Dixons. Normaal koop ik daar nooit, maar voor zo iets kleins kon het wel even. Nu is de afstandsbediening stuk, het draadje is los gegaan van de connector. Het hangt er nog een klein beetje aan. Met de minste beweging heb ik geen geluid meer.

Nu wil ik hem omruilen, maaaaar , we hebben geen garantiebon meer. Dus geen bewijs dat ik hem bij Dixons heb gekocht.

Kan ik hem nu wel naar Apple sturen, en em dan laten maken?
Of moet ik het bij Dixons proberen. Maar dat lijkt mij tevergeefse moeite.

Rick

[quote:073b6d8977="Rick Groenewoud"]Ik heb 3 maanden geleden een afstanbediening gekocht bij Dixons. Normaal koop ik daar nooit, maar voor zo iets kleins kon het wel even. Nu is de afstandsbediening stuk, het draadje is los gegaan van de connector. Het hangt er nog een klein beetje aan. Met de minste beweging heb ik geen geluid meer.

Nu wil ik hem omruilen, maaaaar , we hebben geen garantiebon meer. Dus geen bewijs dat ik hem bij Dixons heb gekocht.

Kan ik hem nu wel naar Apple sturen, en em dan laten maken?
Of moet ik het bij Dixons proberen. Maar dat lijkt mij tevergeefse moeite.

Rick[/quote:073b6d8977]

Ik zou bij de dixons proberen. Bij mij in tilburg hebben ze namelijk al mijn gegevens gewoon in de computer staan en is een bon niet nodig.( volgens mij)

suc6 Sam

Heb je niet toevallig met PIN betaald dan heb je nog een bankafschrift als bewijs.

Mocht het niet lukken, dan heb ik nog wel een gebruikte voor je.

Ik denk dat Apple je geen garantie geeft, behalve als hij bij de iPod zat. Maar je kan het proberen op depot.info.apple.com/ipod

success!

je kunt toch via de website van apple niet onderdelen onder garantie krijgen, mits je een serienummer hebt!

[quote:7dee126e46="Zodiack"]Heb je niet toevallig met PIN betaald dan heb je nog een bankafschrift als bewijs.[/quote:7dee126e46]

Dat zou mooi zijn, want dan ‘hangt’ Dixons. Zie onderstaande link over garantiebepalingen en aansprakelijkheid.

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=558326&highlight=#558326

Ik heb de uitleg geprint en neem hem mee als ik een probleem (met welk apparaat dan ook) heb - van de week nog bij Telfort. Ik heb als consument recht op een correct werkend apparaat… volgens de EU richtlijn!

Gekke tip misschien en niet helemaal volgens de regels denk ik, maar het werkt wel...

Als je iPod nog garantie heeft kun je hier
http://depot.info.apple.com/ipod/?country=nl&language=nl
een nieuwe afstandsbediening aanvragen.

Deze wordt gewoon zonder vragen opgestuurd. Simpel en effectief dus.
Mocht Apple om de oude afstandsbediening vragen, dan kun je die gewoon terugsturen.
Maar meestal sturen ze gewoon zonder problemen een nieuwe.

Ik had dinsdag een nieuwe oortelefoon aangevraagd en die arriveerde woensdag!!!

[quote:7174efa4c3="maarten20"]je kunt toch via de website van apple niet onderdelen onder garantie krijgen, mits je een serienummer hebt![/quote:7174efa4c3] Inderdaad, als de remote dus bij de iPod zat (dat was vroeger bij bepaalde modellen) dan krijg je er zeker een. En anders probeer je het serienummer van je eigen iPod.

ik heb helaas niet gepind, dus daar zijn geen gegevens van, maar ik ga de link van KarelWillem is proberen, bedankt alvast en ik laat het even weten.

edit: ik heb het geprobeerd, alles lijk goed gegaan te zijn, maar nu zeggen ze dat ik in me mail moet kijken, want daar staan de verdere instructies, dus ik naar me .mac account, maar die is verlopen ( ik had een proef abbo) . Is alles nou goed gegaan, en sturen ze er een op, of moet ik nog wat doen, via die mail. Waar ik dus niet in kan komen…

En vandaag om 6 uur stond er een mooi busje van UPS voor de deur. Met een nieuwe afstandbedining, perfect!

Jeetje... binnen 1 dag! Heb jij mazzel dat je niet bij Dixons langs gegaan bent... Ik had mijn afstandsbediening daar ter reparatie aangeboden: duurde 7 weken voordat ik hem terug had! Schandalig gewoon! Tussentijds konden zij mij geen status info geven. Ik koop daar nooit meer wat; service verlenen kunnen ze niet.

Daar ben ik ook blij om, en 7 weken wachten is natuurlijk veels te lang. Er zaten alleen geen oordopjes bij, dus enkel en alleen de afstandsbedining.