iPod al een paar maal moeten herstellen e.a. problemen.

Al een paar maal heb ik mijn iPod (3g, 40 Gb) moeten herstellen en opnieuw moeten vullen met iTunes. Ding is niet echt betrouwbaar. Alle instellingen en data staan er nog gewoon op, maar de playlist is leeg en iTunes kan er niks meer mee. Pas na een herstelopdracht pompt iTunes mijn iPodje weer vol. Het ontstaat na het opladen via G5. Wanneer ik de iPod netjes afmeld en loskoppel is de playlist soms ineens leeg. Daar kom je dus pas achter als je op vakantie bent!

Tweede probleem is een speling van 1 mm van de metalen behuizing die soms spontaan verschijnt.
Als ie warm is, ontstaat er soms ook een speling van 1 a 2 mmm aan de linkerkant van de metaalbehuizing. Pas wanneer ik er met mijn nagel van boven naar beneden doorheen ga, klapt ie weer terug.

Een laatste probleem betreft het wegvallen van de bas in de linker oortelefoon. Na enige tijd een irritant trilgeluidje op de maat van de muziek gehoord te hebben, zijn de lage tonen links definitief weggevallen.

Ik heb nog 3 maanden garantie maar vrees een miskoop van jewelste te hebben begaan. Van een Apple product had ik deze problemen nooit verwacht.

Pad :evil:

Tja, als je nog garantie hebt lijkt me het niet moeilijk raden naar de oplossing van je problemen !

Terugsturen die hap, zolang je je garantie nog hebt.

Inderdaad, nou moet ik wel van de garantie gebruik maken want de iPod komt, net na het volledig opnieuw vullen, niet meer uit een zekere schijfmodus.

Het scherm laat het woord schijfmodus zien met een vette V. Ik kan hem zelfs niet meer uitzetten.
:frowning:

[quote:2746796118="Pad"]Van een Apple product had ik deze problemen nooit verwacht.[/quote:2746796118]

En waarom dan wel niet? Dacht je soms dat Apple wonderonderdelen aanschaft met “kannietstuk”-garantie? Ze kopen in principe dezelfde “rommel” in als andere fabrikanten: alleen weten ze die wat aardiger te verpakken. (Ik geef toe: het is de schuld van de eerste generaties Mac-gebruikers die alleen en iedereen wijs maakten dat “hun Macjes” nooit stuk gingen, crashten of wat dan ook. Wat ook niet waar was, natuurlijk.)

Niet zeuren: gewoon terug naar de zaak waar je hem gekocht hebt en vriendelijk doch dwingend garantie claimen.

Ik heb geloof ik al drie keer een nieuwe gekregen (via onlineservice alles vanuit huis gergeld). Zo lang dat zo is geen probleem. ik vind de mini er robuster uit zien. Geen 'geplakte' delen. Dus denk dat de volgende generatie wel zo groot als de mini zal zijn of iets groter, en misschien de vorm van de mini.

We zien wel, dan verkoop ik gewoon mijn 4G wel weer die ik net besteld heb. 1-e en 3G steeds redelijk makkelijk kunnen verkopen.

Succes met de reparatie c.q. vervanging. :expressionless:

Nee, van Apple verwacht ik niet dat een playlist zo eenvoudig van je iPod kan verdwijnen. Ik vermoed dat het een synchronisatiefout is tussen het opladen van de iPod en het op enig moment in een standby mode vallen van mijn G5 terwijl de (net vol opgeladen) iPod nog aangesloten is.

Dat ze de iPod in China laten fabriceren had me inderdaad aan het denken moeten zetten.
En inderdaad ben ik zelf zo dom om in de iPod prietpraat van Apple te trappen.

Over de G5 en de Apple software die ik verder gebruik, niets dan lof (afgezien van het prijskaartje).

Het is nogal zwart/wit dat je kijkt, omdat jij nu net een defecte iPod hebt ontvangen. De vele honderdduizenden (mss zelfs miljoenen) gebruikers zullen je allemaal het tegenovergestelde beweren. Dus loop niet zo snel van stapel dat de iPod op geen ***** trekt, wanneer zovele mensen grenzeloos vertrouwen erin hebben.

Vandaag vroeg de verkoper aan mij "wilt u extra garantie voor 54 euro?" en wat dacht je wat ik zei....?

[quote:ea8a313b1f="teddibeer"]Vandaag vroeg de verkoper aan mij "wilt u extra garantie voor 54 euro?" en wat dacht je wat ik zei....?[/quote:ea8a313b1f]

Uh… “Nee, dank u. Want volgens het Nederlandse consumentenrecht moet een apparaat ook na de formele garantieperiode nog geruime tijd kunnen doen waar het voor bedoeld is. En daar bent u als verkoper aansprakelijk voor?”

[quote:c950da2802="Esquare"][quote:c950da2802="teddibeer"]Vandaag vroeg de verkoper aan mij "wilt u extra garantie voor 54 euro?" en wat dacht je wat ik zei....?[/quote:c950da2802]

Uh… “Nee, dank u. Want volgens het Nederlandse consumentenrecht moet een apparaat ook na de formele garantieperiode nog geruime tijd kunnen doen waar het voor bedoeld is. En daar bent u als verkoper aansprakelijk voor?”[/quote:c950da2802]

Tsja…daar heb je helemaal gelijk in. Maar ik zei enkel “Ik vertrouw er wel op dat 'ie 't een tijdje zal doen.” :apple: