Ipod als back up

Hoi,

Ik ben van plan mijn PC te gaan formatteren, weet alleen niet waar ik mn muziek op ga slaan. Ik heb alles op mn Ipod, maar als ik geformateerd heb, Itunes er opnieuw opzet, m`n ipod aan de computer hang gaat ie toch alles op de ipod wissen omdat er niks in de Bibliotheek staat?

Of zijn er manieren om de ipod wel als tijdelijk opslagmedium te gebruiken, bv door het uitzetten van auto sync?

Ik zou de iPod wissen, als schijf instellen, en de iTunes bibliotheek van je computer op je iPod zetten.

Na de format kun je alles weer terug zetten, en de iPod synchroniseren…

ja, je moet je iPod selecteren als HD, dan de bestanden op je iPod slepen via verkenner ofzo, let wel, je afspeellijsten zijn dan weg en die zal je trug moeten ordenen, ik raad je aan al je mp3 bestanden in lijsten te verdelen zoals de lijsten op je iPod. je zal dan je bestanden kunnen terugzetten op je HD van de pc, dan stel je de iPod gewoon terug in als muziekspeler en dan zal je de afspeellijsten gemakkelijk kunnen importeren omdat je ze al hebt verdeeld. je bespaart je zo veel moeite.. geloof me gebruik mn iPod al anderhalf jaar :) greetz :apple:

Ik heb hem ingesteld als harde schijf, alles gewist, wil nu de ipod van de computer halen maar er blijft staan: "koppel niet los"

heb je hem wel verwijderd uit iTunes?

[quote:5d8c233d51="Burton freestyle crew"]heb je hem wel verwijderd uit iTunes?[/quote:5d8c233d51]

Nee ik moest hem eerst “uitwerpen” :slight_smile:

Nu is mijn ipod dus leeg, maar als ik via verkenner mp3tjes of aactjes naar m`n ipod sleep krijg ik ze er niet op? hij geeft bij E: Apple ipod alleen weer: Calendar, notes en contacts?

Je moet gewoon de iPod formateren, dus helemaal leegmaken. Daarna kun je als het goed is de hele map "iTunes" erop slepen, dan heb je in 1 keer alles ( als je al je muziek in die map hebt staan natuurlijk.)

tnx, het is gelukt

okay, alles staat nu op de ipod, maar als mijn pc straks geformatteerd is, en ik sluit de ipod aan gaatie dan niet vragen over formatteren? Dat was de allereerste keer dat ik mijn ipod aan de pc hing wel...Iemand ervaring mee?

Een Windows-PC vraagt dat eigenlijk alleen de eerste keer. Standaard worden iPods geformateerd met de HFS+ indeling, die Windows niet herkend, en dus vraagt of hij hem moet formateren naar FAT32. Heb je dit eenmaal gedaan, zou het niet meer moeten vragen.

Je moet bij mijn weten wel eerst iTunes op je PC instaleren, want daarin zit tevens de ondersteuning voor de schijf van de iPod. Ik zou dus in ieder geval een installer van iTunes op een CD branden…

ja ok, dus eerst itunes erop zetten...weet je zeker dat ik dan alles wat op m`n ipod staat terug kan krijgen?

Ik weet niks zeker...

Maar in principe hoort het zo te werken. Maar het blijft een PC, en die maken nog wel eens rare sprongen. Je hebt alleen kans dat je eerst via iTunes het gebruik als harde schijf weer aan moet zetten, en dat pas na die tijd de schijf te openen is. Maar let er dus op dat je bij de eerste aansluiting aan iTunes je dus niet kiest voor bijwerken, want dan formateer je je iPod ! Gewoon op “nee” of “annuleer” klikken, dan gaat hij naar handmatig. Vervolgens zet je de iPod aan als schijf, en dan moet alles gewoon werken.

Kijk eens rond in de [url=http://www.ipodlounge.com]iPod Lounge[/url] en zoek naar de Windows downloads. Ik heb, voor Mac dan, het progje PodUtil gevonden, waarmee je perfect je mp3's op je computer terugzet. Dit moet je wel doen voordat je iTunes opstart. Ik ga morgen de iPod-backup-operatie doen, dus ik zal dan echt goed zien of het werkt...