Ik ben op zoek naar een dictafoontje (prijs ong. 120 euro).
Nu stelde de dealer (niet eens een Apple-dealer) mij een iPod voor. Dat is een héél stuk duurder (rond de 300 € + adaptor + microfoontje) maar dan heb je natuurlijk ook wel wat.
Mijn vraag is nu of de dictafoonfunctie vd iPod degelijk is, want dat is voor mij erg belangrijk.
ik heb zelf geen ervaring maar ik werd laatst geinterviewd door iemand met een ipod als dictafoon. als apple-fan heb ik meteen geinformeerd naar de kwaliteit enzo en hij was er erg tevreden over. zeker ook gezien de grote opslagcapaciteit. hij zou niets anders meer willen :D
Ik gebruik de iTalk van Griffin (want zo heet dat apparaatje dat je op iPod aansluit -en een adapter heb je niet nodig-) ook in de oefenruimte als ik met een band speel of voor snelle schetsen en andere muzikale ideeen, en die opnames zijn prima. Ik kan 'm je zeker aanraden.
De prijs van iTalk is ongeveer €39,- (dacht ik).
het kan zelfs gratis met ipodlinux. Je moet wel een ipod 3rd gen hebben want op de nieuwere werkt het niet. Hij neemt geluid op via de oortelefoontjes. Het is niet goed om een optreden ofzo op te nemen ( :) ) maar voor gewoon notas te nemen is het goed.