Ik heb een klein probleempje . Ik wilde mn ipod photo op mn windows pc formatteren zodat ik eender welk soort bestanden kon uitwisselen tussen mn iook en mn windows pc … maar om één of andere reden weigert ie dat te doen …
Hij vraagt het wel automatisch als mn iPod is aangesloten, maar als ik dan op “start” druk, doet ie niets, en als ik het menu sluit, krijg ik de melding " kan niet formatteren "
…
weet iemand raad ? ( Heb al gezocht op forum maar niets gevonden … als er toch draadjes over zyn, xcuus dan … )
[quote:9158db0621="Orson"]Formateer je iPod met de windows iPod Updater en hij zal hem in het FAT32 formaat formateren. Dit is zowel te gebruiken op Windows als op Mac OS X.[/quote:9158db0621]
Waarom doet Apple dat dan niet direct?
ik heb juist op de mac mini mijn ipod als externe HD aangezet, en een backup van mijn afbeeldingen en documenten gemaakt, stel dat mijn mini nu crasht, en ik moet alles er opnieuw opzetten, connecteer ik dan simpel weg mijn ipod aan de mac, gaat ie dan niet automatisch itunes opendoen en alles leeg maken?
Alleen als je je iPod aan een nieuwe iTunes koppelt vraagt hij netjes of je de muziek wil synchronizeren met de andere library. Als je dan ‘ja’ antwoordt terwijl de iTunes library (nog) leeg is haalt hij de muziek van je iPod af. Zoals het hoort. Maar met de data op je iPod gebeurt ook dan niks.
Geen probleem uiteraard. Een iPod is, net als alle FireWire/USB hard disks, uitermate geschikt voor het verplaatsen van gegevens tussen verschillende computers.