iPod als Tiger-installatieschijf ...?

Zit nog even te piekeren over het installeren van Tiger op mijn tweede iMac, die geen dvd-speler heeft. (Beetje huiverig voor de Firwire-modus-methode.) Zou het mogelijk zijn om de installatie-dvd naar een iPod te kopiëren, die aan de dvd-loze iMac te hangen en vervolgens de iPod als opstartschijf aan te wijzen? En als dat mogelijk is, hoe moet ik de kopie dan maken en opslaan?

Ja is perfect mogenlijk om te installeren van een hardeschijf. Gewoon in schijfhulpprogramma naar de hardeschijf gaan die je wilt gebruiken voor het installeren van tiger. Ga dan naar het tabblad herstellen en daar bij bron je cdimage of cd slepen met tiger en bij doel je hardeschijf. Klaar :) Opstarten van die schijf doe je door c ingedrukt te houden tijdens opstarten

jah dat kan inderdaad. wat je moet doen is heel simpel doe je Tiger DVD in je mac met DVD speler. hang je ipod eraan.

open disk utility…
en restore tiger naar je ipod.
dan heb je gewoon een bootable installatie van tiger op je ipod!

succes!

"restore Tiger naar je iPod"

Daar haak ik af. Hoe bedoel je dat? Ik heb nu disk utility open en tiger dvd in mn drive en mn iPod aangesloten. En nu?

Ik krijg Tiger nergens geinstalleerd trouwens, vandaar deze poging. Niet op m’n G4 en niet op mn iBook. Zelfs niet met erase & install…

Er is geloof ik iets misgegaan. Ik sloot mijn iPod aan op de iMac met dvd-speler en volgde de herstelprocedure als bovenstaand. Maar toen trad er een 'kopieerfout' op. En nu mount mijn iPod niet meer. Doet zelfs helemaal niets meer. Fukkerdefuk. Hoe krijg ik 'm weer normaal? (Stroomkabel aangesloten, menu en play tijdje ingedrukt gehouden, appeltje, daarna niets.) Hellup!

Harryman, hoe doe je zo'n herstel/restore ding dan? In die fase ben ik nog niet eens...

Aansluiten op het lichtnet en de knoppen 'menu' en 'play' tegelijk een tijdje ingedrukt houden, tot het appeltje verschijnt. Maar bij mij blijft het appeltje gewoon staan, verder doet hij niets meer. Zelfs geen piepje ...

Schiet mij maar lek... Heb ik een oude disk utility of zo? ik heb geen herstel/restore tabje, alleen Information, First Aid, Erase, Partition en Raid.....

Even naar de nieuwe Mac-winkel gegaan, hier in Utrecht. Waren zo vriendelijk om er een paar analyseprogammaatjes op los te laten (Disk Warrior, onder andere). De iPod blijft dood: 1 iPod minder. Dan kijk ik toch nog even op de site van Apple zelf: aansluiten op het lichtnet, menu en play tegelijk indrukken, daarna twee buitenste knoppen ('spoelen') tegelijk. Harddisk modus. En verdomd, hij komt weer tot leven. Herstellen gedaan met Schijfhulp, daarna iPod Updater. Hij doet het weer! (Tiger laat ik maar zitten.)