ipod auto

ik ben alle mac forums afgezogd, maar ik kan nogsteeds niet een goede oplossing vinden om mijn ipod in de auto te gebruiken (op mijn jvc autoradiocdspeler) een icelink kabel van 129 vind ik gewoonweg veel te duur, en ik heb een itrip maar hieri in utrecht is er echt geen normale frequentie te vinden. wie kan mij een goede tip geven om mijn ipod in de auto te gebruiken over mijn autospeakers?

Heeft je autoradio een line-in? Dan zou je een simpel kabeltje (uit je dashboard) kunnen laten lopen en daar je ipod met hoofdtelefoonaansluiting kunnen gebruiken.

[quote:cbc7a67c01="bakvis"]...ik ben alle mac forums afgezogd...[/quote:cbc7a67c01]

Ik héb alle Mac forums afgezocht… 8)

Verder is zo’n cassette-adapter misschien een optie.

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore.woa/91509/wo/Sc5hMood4OfS2iRywv827vNRGMc/2.0.0.11.1.0.6.9.21.0.1.1.1.1.1.1.0.3

Deze vraag komt net zo vaal langs als een vraag over het kopiëren van DVD's.

Roep eerst eens even welk typoe JVC je hebt? Dat maaakt het zoeken wat makkelijker.

Dit is principe (afhankelijk van je model) de oplossing:
http://www.dension4u.de/shop/product_info.php?cPath=83_76&products_id=120

Die kabel gaat op de CD-wisselaar aansluiting van je JVC. Die dan functioneert als een AUX-In (geluid in). Hier kun je met een tulp maar 3mm stekkertje je iPod op aansluiten (kosten nog eens zo’n 3,50 euro).

@passenger: dat lijk tmij een hele makkelijke optie volgens mij heeft mijn cd speler wel een audio in. het type is s6060 en zal ook effies kijken of hij ech teen audio in heeft. kan je mij vertellen waar je deze kabels kopen?

ik heb trouwens geen cassete speler, dus zo'n adaptor is niet een oplossing

[quote:25329b1685]ik ben alle mac forums afgezogd[/quote:25329b1685]

en was het lekker…? :bigsmile:

[quote:73df6e2eb7="huinkroese"][quote:73df6e2eb7="bakvis"]...ik ben alle mac forums afgezogd...[/quote:73df6e2eb7] Ik héb alle Mac forums afgezocht.... 8)[/quote:73df6e2eb7] Ik denk dat Bakvis uit het Noorden van het land komt. Daar zeggen ze namelijk wel vaker... Ook ik, helaas. En het is nog moeilijk af te leren ook. "Ik ben mijn fiets vanmiddag nodig." Sjonge, jonge...

het gaat mij meer om dat [quote:2454e1ea14]afgezo[b:2454e1ea14]gd[/b:2454e1ea14][/quote:2454e1ea14]

Fuck! Die had ik nog niet eens gezien... :-)

is dat nou makkelijke internet taal of een gruwelijke spelfout????? Het ziet er in ieder geval niet uit!

www.dension.com

www.p-c.at

Op beide websites zelfde manier maar beide vullen elkaar aan qua informatie over radio’s.

[quote:a4a9520565="bakvis"]een icelink kabel van 129 vind ik gewoonweg veel te duur[/quote:a4a9520565]

2-3 x tanken
dus valt wel mee tov kosten auto. En dan heb je wel iets fraais, de iPod waardig.

Euh... Hoe een line-in van een autoradio werkt? Geen idee, is dat niet gewoon een hoofdtelefoonplug, of twee keer tulp? Kwestie van goede kwaliteit kabel kopen en een stukje gaan knutselen.

jongens alsjeblieft, ik hoop dat jullie mijn vraagstelling desondanks goed hebben begrepen maar ga me alsjeblieft niet bekritiseren op me nederlandse taal. ik heb helaas last van dislectie, maar ik hoop dat ik kan overbrengen wat ik bedoel.

sorry bakvis, als je last hebt van dislectie dan zeg ik niets!!! :sealed:

t'is al goed.......... heb alles even nagekeken en ontdekte dat me cd speler geen audio in heeft. een icelink zou dan dus de enige oplossing zijn om me ipod aan te sluiten. en waar gaat de icelink dan precies in? want ik kan achterop mijn cdpeler geen ingang meer vinden die vrij is.

Andere autoradio kopen dan. 'k Heb er ook eens voor gekeken. 'k Zat met hetzelfde probleem. 'k Heb een Kenwood autoradio. Bij de meeste kenwood radio's is het probleem op te lossen met een simpel kabeltje dat van de cdwisselaar ingang gaat naar de Ipod. Bij de goedkopere modellen heb je deze cdwisselaar ingang echter niet. Denk niet dat er behalve de Itrip een andere oplossing is dan.

[url=http://www.icepod.nl/shop/overzicht/oem.htm]hier[/url] staan de af fabriek ingebouwde radio's [url=http://www.icepod.nl/shop/overzicht/aftermarket.htm]hier[/url] staan de aftermarket inbouwradio's

Itrip sucks = frequenties veranderen tijdens je autorit icelink sucks = past ipod niet met een iskin eromheen Cassete sucks = vervorming van je geluid, gewoon bagger geluid uit je stereo Tulp stekker sucks = werkt niet komt niet stereo uit

Enige optie; uitzoeken welke type radio je hebt met welk type uitgang. Vervolgens kijken of er een leverancier is die een slim kastje heeft gebouwd wat je ipod omzet naar digitaal muziek.
Ik heb een pioneer en binnenkort komt er zo’n kastje uit. hen hem al besteld. Dan sluit je dat kastje aan op je radio (tulp) vervolgens komt er een ander draadje (adaoptor uit het betreffende kastje die je weer in je ipod plugt. Voordeel hiervan is dat je ipod automatisch wordt opgeladen en dat je je ipod kunt bedienen vanaf je radio. Smart he! Dus je kunt als het ware je ipod in je dashboard kast laten liggen! Kost wel 100 euro zo’n pioneer kastje, Alpine heeft ze ook en de icelink kan ook maar dan zonder dock, dus gewoon kabeltje want ipod past er toch nie in.