ipod batterij nieuws

staat op planet.nl en op de financial times.. Apple heeft de rechtzaak verloren die mensen hadden aangespannen ivm de batterijduur van de 2de en 3rde generatie Ipod's. Deze zouden de beloofde 8 uur niet waarmaken

bron planet.nl link

** Update : Blijkt alleen voor de Amerikanen te zijn. Maar kan mischien toch helpen bij een klacht

voordat je blij wordt: dit aanbod is alleen voor inwoners van het vierde rijk

sinds juni heb ik een iPodmini 6gb, ik merk dat als ik hem niet gebruik, dat de batterij ook langszaam leeg raakt, hebben jullie dat ook? :roll: Hans

[quote:2707f587e9="tripmusic"]sinds juni heb ik een iPodmini 6gb, ik merk dat als ik hem niet gebruik, dat de batterij ook langszaam leeg raakt, hebben jullie dat ook? :roll: Hans[/quote:2707f587e9] Ik heb wel eens een vuistregel gelezen dat een dag niet spelen je een uur batterijtijd kost. Kennelijk gaat de iPod niet uit, maar blijft standby staan. Dat merk je als je een bijvoorbeeld een album hebt gekozen om te beluisteren en na een paar minuten stopt. Als je later de iPod weer aanzet speelt 'ie gewoon verder: de muziek staat dan in het geheugen. En dat kost energie. Overigens: welkom op MacOSX.nl!

Dank je wel Erik, dus het zou het toch zo zijn dat een iPod leeft en energie gebruikt ook als je hem niet gebruikt . Nou ja, de helft van 't geheugen zit nu vol en verder vind ik het geweldig en ben ik enigzins gerustgesteld, gr. Hans

Voor de volledigheid; Apple heeft géén rechtszaak verloren, maar een schikking getroffen die door een rechter is goedgekeurd.

Kan het kwaad om de ipod enkele dagen in je dock te laten staan? Heeft dit invloed op de batterij of zo? Nu staat er gewoon voortdurend "opgeladen" op het scherm.