Oke, er zijn al wat vragen en antwoorden te vinden over iPod-autoradio's maar ik heb een specifieke vraag:
Ik vraag me af of er een apparaat is dat alleen ontworpen is om de ipod aan te sturen? Liefst met afstandbediening op het stuur. Er hoeft geen frontje met allerlei lichtjes en knopjes op. Meer een soort versterker met iPod aansluiting en AB? Een kaal frontje lijkt me prima.
De nieuwe pioneer remote ( version 2) is eigenlijk vrij goed. Die heb ik een maand geleden aangeschaft. Installeren duurde niet lang, kwestie van 3 kabeltjes leggen.
Je kan bij deze dus wel op groepen, playlists, albums,… sorteren. Iets wat bij de vorige versie niet mogelijk was. Ik heb een vrij simpele radio, een betere ( duurdere) radio = meer controle natuurlijk.
Erger je niet te veel aan die piepjes, dat heb ik zo ingesteld om aan te geven dat er iets verandert, uiteraard kan je dat afzetten. Het was ook de eerste keer dat ik er mee speelde dat ik gelijk dat filmpje maakte… het is even wennen, maar het was het geld wel waard.
Volgens mij snappen jullie topic-starters vraag niet helemaal.
Die Harman Kardon is alleen maar een zeer dure doorkoppeling naar je autoradio.
Die je dan wel moet hebben natuurlijk. Zonder autoradio doet dat helemaal niets!
De Pioneer Remote werkt ook niet zonder radio/cd-speler van Pioneer.
Allemaal overbodige ballast dus. Ik heb al sinds 4 1/2 jaar geen cd-speler meer gebruikt in de auto.
Maar telkens ben ik wel verplicht om zo’n ding aan te schaffen als ik mijn iPod wil kunnen gebruiken in de auto.
Daar willen we dus af. Gewoon een head-unit zonder radio eb cd-speler, maar met uitsluitend versterker en iPod interface. DAT willen we hebben!!!