Ipod Beeldscherm

Beste,

Ben nu ongeveer een maand in het bezit van een Ipod maar vanaf week 2 viel mij opeens op, toen ik in de felle zon stond, dat er een verkleuring boven in het beeldscherm zat.

Je kan het vergelijken met kleuren die je ziet als je op een LCD scherm drukt. Het is een half rondje (ongeveer 1,5 cm) bovenaan in het midden van het scherm onder de plek waar het kabeltje van de oordopjes naar binnen komt. Ik dacht in het begin dat het wel weg zou trekken maar ik begin me er nu aan te irriteren. Hij is niet gevallen en er is niks mee gebeurd waar ik van zeg hmmm zou dat wel goed voor mijn ipod zijn…

Iemand dezeflde ervaring?

doe klik:

klik

Same here. Lijkt wel of het schermpje een beetje knel zit. Vroeg het me in het begin ook wel af, maar nu maak ik me er niet zo druk meer om.

Ik heb over dit euvel hier al eens meer gelezen. Het schijnt iets met de interne bouw te maken te hebben. Doordat het geheel zo compact in elkaar zit drukt er aan de achterkant iets tegen het schermpje aan. Dat veroorzaakt de verkleuring. Schijnt niet ernstig te zijn.

niks aan te doen dus......jammer

Volgens mij heeft het ook iets met de luchtdruk te maken. Hoge druk: verkleuring. Lage luchtrduk: bijna niet.

Ik heb geen idee hoe het komt, maar kheb hetzelfde probleem!!

Had ik ook al bij mijn md-player en walkman van Sony…

Je zult er mee moeten leren leven :stuck_out_tongue:

Kan ook met het zonlicht te maken hebben. Want het is opvallend dat veel mensen dit pas opvalt in fel zonlicht. De bevinding dat het schermpje ook gekke patronen laat zien als ik mijn zonnebril op heb, ondersteunt deze theorie. Optisch bedrog, althans, veranderende lichtinval veroorzaakt verkleuringen. 's Avonds in bed (ja, ik heb mijn vriendin vervangen door mijn iPod.....), als de backlight aan is, zie ik het nooit.

Ik zie de verkleuring ook alleen maar bij fel licht. Als ik de verlichting aan heb zie ik het nooit. Goed te horen dat ik niet de enigste ben met dit beeldscherm 'probleem'. Ik denk toch dat ik eens bij een Apple centre langs ga om te horen wat zij ervan denken.

Ik ben er toen voor terug gegaan naar de winkel. We hebben daar 5 iPods vergeleken en ze hadden het allemaal. De een erger dan de andere.

De pod Die ik in eerste instantie kocht was het lcd zelfs een beetje gekreukelt. En je zag een regenboog ongeacht de lichtbron. De pod die ik nu heb heeft het alleen bij zonlicht vanuit een bepaalde hoek. Daar kan ik nog wel mee leven hoewel je zoiets niet mag accepteren van een product dat toch best duur is.

alles wat iedereen zegt over die verkleuringen in de zon heb ik ook bij mij, hier zullen we mee moeten leren leven, maar ik heb nog een ander probleempje, mijn iPod(40gb) word heel warm als ik hem oplaad en tegelijkertijd allerlei dingetjes erop zet enzo... ik deed mezelf zelfs pijn zojuist met hem uit het dick te halen!

mischien kan hij niet zo goed tegen de warmte van de afgelope dagen :slight_smile:

iRamon

Je moet hem ook niet in je dick steken :):):)

Sorry…inkoppertje

[mod:7912f9ee51="Colpolyp, streng maar oprecht"]Dit topic is verplaatst naar "Hardware"[/mod:7912f9ee51]

Ik heb niet zo'n verkleuring, maar af en toe als ik mijn iPod aanzet begint het scherm te vervagen en dan wordt het weer helder en dan vervaagt het weer etc. Heel eng, het is af en toe, geen idee waarom. Ik hoop niet dat dit het begin van het einde is.... :(