iPod bewaard je informatie, voor altijd!!!

Artikel gevonden over test met iPod

Het gaat over hard-disk iPods. In het pdf document (in het artikel) staat dat de informatie ALTIJD is terug te halen, ook na diverse keren herformateren, zowel op mac al op windows, ook als je switch van systeem. Ook is te achterhalen waar de oorspronkelijke info vandaan kwam.

http://reviews.cnet.com/4520-3513_7-6423090-1.html?tag=cnetfd.ld1

Als enige oplossing, zo wordt gesteld, is om je iPod uiteindelijk te vernietigen, door er bv. gaten in te boren, als je je iPod wil weggooien (slik)

Handig, als je nog eens wat kwijt bent.

Is toch gewoon een HD zoals een andere :?

Je haalt nooit [b:249c1fda3e]alles[/b:249c1fda3e] terug..

is 38keer formatteren dan ook niet goed?

[quote:49d832621f="pietjepuk6546"]Is toch gewoon een HD zoals een andere :?[/quote:49d832621f] Het schijnt toch een extra beveiliging te hebben, zodat je geen low level format kan toepassen?

Een programma maken die alles een duizendtal keer wist en weer overschrijft.

Jeetje! Okay mensen, wie neemt even contact op met Mr J. Tonino... want als hij zijn oude iPod op marktplaats.nl zet heb ik geen zin in dat Peter R(epelsteeltje) de Vries gedoe.

AIVD wellicht ook even bellen, voor je weet maar nooit.

[quote:6c47cdb0fc="pietjepuk6546"]Is toch gewoon een HD zoals een andere :?[/quote:6c47cdb0fc] Psies, lijkt me dus een beetje broodje aap. Als je de schijf formatteert en 35 keer overschrijft met nullen, dan lijkt het mij stug dat je nog wat terug kunt halen.

LEES DAN:

Results

The results indicated that EnCase was the most suitable forensic tool for collection of
information from both versions of the iPod, given the testing protocol used. All of the
research questions above were answered. It was shown that information could be
recovered after it was deleted from both versions of the iPod and tools on both
platforms were able to recover deleted information no matter how the iPod was
formatted (Mac or Windows). This demonstrates cross platform compatibility. It was
found that information could be recovered even after a full restore. Apple claims that the
full restore function, “completely erases your iPod.” This is only partially true, as residual
information and files can be recovered even after multiple restores. It was also
observed that after the device was reformatted from the HFS+ Mac version to Windows
FAT32 version, data could still be recovered even after switching the file system several
times.

An interesting discovery was that the iPod keeps a persistent record of the computer
with which it is initialized; the username of the computer user and the computer’s name
are saved. This information is located just underneath the iPod device name in several
locations on the drive. An analyst using a string search for the iPod’s name can easily
find these other two entries. The username is directly underneath the iPod name and
the computer name is underneath the username in the DeviceInfo file in the iTunes
folder under the iPod_Control folder and in other places on the drive. This information
can be potentially useful in cases that hinge on connecting the device to a particular
user, account, or computer system. If the username stored on the iPod is the same as
the username of the Mac computer that it was attached to, the iPod can be linked to the
suspect’s computer and to the suspect’s account.

The calendar and contact entries are also easily found on the iPod by doing a string
search. The standard vCard and vCalendar formats store the entries on the hard drive
in plain text and the information can be found by searching the hard drive for the strings
in the header of the file. A calendar entry is stored with the file header of
“BEGIN:VCALENDAR.” The contacts can be found with the file header
“BEGIN:VCARD.” These file headers note the beginning of each vCalendar or vCard
entry and remain even after a file is deleted.

Meer een oude koek dan een broodje aap... dit alles zal natuurlijk ook op gaan voor een Creative player... of een mobiele HD om je digitale camera op te legen... maar ja, het woord 'iPod' klinkt leuker en trekt publiciteit.

Als je "Secure Erased" met Disk Utility en 'm op 35-Pass Erase zet ben je een knappe jongen als je dan alles nog weet terug te halen. :wink:

Bij “gewoon” formatteren is het inderdaad mogelijk om je data terug te halen omdat alleen de verwijzingen naar bestanden worden verwijderd en zo het systeem groen licht krijg om deze te overschrijven. Bij Secure Erase worden niet alleen de verwijzingen verwijderd maar wordt het hele station ook nog eens 1, 7 of 35x overschreven, bestanden herstellen is dan vrijwel onmogelijk.

Een paar jaar terug had je dat verhaal van die meisjes die verkracht zouden worden of met een snee van oor tot oor werden vrijgelaten ("Wil je lachend of huilend naar huis?"). Hoeveel mensen geloofden dat niet? Er is nooit bewijs voor gevonden dat het daadwerkelijk heeft plaatsgevonden. Dit lijkt me in dezelfde categorie te vallen. Een hardeschijf blijft een hardeschijf, lijkt me sterk dat Apple er moedwillig een bepaalde beveiliging op zou zetten; dat is mogelijke inbreuk op de privacy...

En wat dan nog? Mij kan het echt niet boeien dat iemand de informatie op mijn iPod zou kunnen achterhalen wanneer ik hem weggooi (niet dat iemand die moeite gaat doen, maar ja) Of zet jij je revolutationaire bedrijfsgeheimen op je iPod misschien?

Alle iPods hebben toch een HD-modus?

De iPods met flash geheugen hebben geen fysieke HD.

[quote:bdcc624cc7="Yakke"]En wat dan nog? Mij kan het echt niet boeien dat iemand de informatie op mijn iPod zou kunnen achterhalen wanneer ik hem weggooi (niet dat iemand die moeite gaat doen, maar ja) Of zet jij je revolutationaire bedrijfsgeheimen op je iPod misschien?[/quote:bdcc624cc7] Ik zet alles op m'n iPod, maar ik heb gelukkig geen geheimen :D :?

[quote:b1ac521b2a="neoWave"]Als je "Secure Erased" met Disk Utility en 'm op 35-Pass Erase zet ben je een knappe jongen als je dan alles nog weet terug te halen. :wink:

Bij “gewoon” formatteren is het inderdaad mogelijk om je data terug te halen omdat alleen de verwijzingen naar bestanden worden verwijderd en zo het systeem groen licht krijg om deze te overschrijven. Bij Secure Erase worden niet alleen de verwijzingen verwijderd maar wordt het hele station ook nog eens 1, 7 of 35x overschreven, bestanden herstellen is dan vrijwel onmogelijk.[/quote:b1ac521b2a]

Softwarematig is dan niets meer terug te halen. Er bestaan echter technieken om zelfs dan gegevens van een harddisk te krijgen. Vernietigen is de enige oplossing.

[quote:b96caa2ee6="Vincent Verheul"] Softwarematig is dan niets meer terug te halen. Er bestaan echter technieken om zelfs dan gegevens van een harddisk te krijgen. Vernietigen is de enige oplossing.[/quote:b96caa2ee6]

Wie weerlegt dit?

haha, grappig stuk. Wel makkelijk als je eens iets kwijt ben geraakt en als je het op je iPod heb gezet.