iPod blijft hangen - harddisk-check?

De iPod is een mooi apparaat, maar ik heb er al de nodige problemen mee gehad. Nu dit weer.

Als ik hem aansluit aan mijn G4 verschijnt er een schijf + vergrootglas, wat wel controle zal betekenen. Alleen kan hij die controle niet afmaken en de ipod verschijnt niet in de finder of itunes. Dus een software update helpt ook niet. Ik heb de verschillende reset-opties die ik ken uitgeprobeerd maar die helpen niet. Ook mijn eigen truc van onder een andere naam inloggen en weer terug helpt niet.

Mijn ervaring is dat er nu allerlei rampenscenario’s opdoemen, maar dat er meestal niets aan de hand is met de iPod en dat er een simpele oplossing bestaat. Maar ja, het gebeurt wel vaak. Misschien toch maar eens laten repareren? De garantie is wel verlopen, da’s lastig.

Waar zijn trouwens de iPod tips en truuks gebleven?

Ik kan me herinneren dat dit probleem al eens eerder behandeld is, alleen kon ik het niet terugvinden.

Nou, na lange tijd vind mijn iPod het wel genoeg en staat er een gevarendriehoek. En nu? Lijkt me serieus.

Weigerende iPod deel 36.

't Kost me een halve nacht maar hij doet het weer. Maar niet zomaar.
Eerst gereset met play/menu, daarna de vooruit/terugspoelknop (ik weet niet waarvoor dat is maar het helpt wel). Daarna aangesloten maar nog steeds niet op het bureaublad te zien, dus onder een andere account ingelogd en de iPod opnieuw ingesteld. En toen nog eens de software-update eroverheen.

Lijkt potdomme wel een windowsbak. Dit kan toch niet goed meer zijn.

Ik heb het nu echt opgegeven. Ik heb het apparaat wel aan de gang gekregen, maar als ik er weer muziek op wil zetten, blijft-ie hangen op 1,78 GB, i-tunes loopt hartstikke vast (zelfs met een force-quit kan ik niks meer), daarna meer programma's, en op een gegeven moment finder ook. De iPod geeft nog steeds "do not disconnect" weer, maar ja, hij moet er af, anders kan ik mijn computer niet meer opstarten. En dan begint het hele riedeltje van voren af aan. Gisterennacht is het zo gegaan en net weer. Harddisk van de iPod beschadigd, ben ik bang.

Tja, repareren dus. Maar ik kan nu weer die pagina niet vinden waar ik mijn ipod kon laten repareren (wat zijn die support-pagina’s van Apple toch een ontzettende doolhof). Of is er een goed adres in Utrecht waar ik 'm kan laten repareren.

:x :x :x :x :x :x :x

Standaard -reparatieprijs €229,–
ex. BTW

DAT DUS NOOIT!!

Heeft iemand nog een goeie tip om mijn iPod te repareren of reanimeren?

Anders moet ik er maar aan geloven en wordt 't een nieuwe. Voor die €100,- meer heb ik een dubbel zo grote. Maar wel goed waardeloos dat zo’n duur apparaat nog geen 2 jaar oud is geworden.

Oh, even voor Johnny Cash: de volgende morgen heb ik een nieuwe gekocht. Inderdaad, een 10GB.

Wat een horror-story! Vanmorgen bevroor onze iPod ook. Ik kreeg geen geluid, terwijl de display aangaf dat hij een liedje aan het spelen was. De bediening bevroor na even proberen ook. Uit zetten wilde niet, vooruit, achteruit, harder... nada. Ik heb hem laten liggen en toen ik na een paar uur terug kwam was hij uit. Ik heb hem weer opgeladen en mijn vriend heeft hem nu mee. Vanavond hoor ik dus of de iPod het weer doet :?