iPod blijft herstarten

Iemand ervaring met een iPod (Clickwheel 20GB) die, na 2 dagen niet gebruikt te zijn, blijft herstarten maar niet verder komt dan het Apple logo? Resetten helpt niet. Harde schijf start telkens opnieuw op, maar verder niets. Graag een reactie van iemand die me gerust kan stellen... Vorige week is de HD van m'n iBook gaan hemelen, dus ik weet niet of ik nog een serieus probleem met een Apple produkt kan verdragen! :x :x

Blijft-ie ook herstarten als je hem aan de mac hangt? Als dat zo is, lijkt het een defect.

Ik heb (of liever de iPod van mijn zus heeft)een gelijkaardig probleem... En ja die blijft herstarten als die aan de computer hangt. Enig idee of er wat te redden valt met bvb. Techtool ofzo?

[quote:43b92d93c2="passenger"]Blijft-ie ook herstarten als je hem aan de mac hangt? Als dat zo is, lijkt het een defect.[/quote:43b92d93c2]

Yep. Gezien mijn slechte ‘Apple karma’ van de afgelopen week zou het me niets verbazen dat mijn iPod goed naar de mallemoer is. Op de support site van Apple staat dat indien je in Europa woont je naar de dealer moet, terwijl buiten Europa je de iPod kan opsturen. Ik wil graag dat laatste doen. Soms lees ik hier dat mensen hun iPod ook opsturen. Kan dat toch?

[url=http://depot.info.apple.com/ipod/?country=nl&language=nl]Hier[/url] kun je hem online aanmelden, maar ik zou terug gaan naar je dealer. Mits je hem niet te lang hebt, anders is het gewoon opsturen. Hangt natuurlijk wel weer van de dealer af, de verschillen zijn inmiddels uitentreure besproken. Heb je een goede reden niet terug te gaan?

[quote:4035ed1641="passenger"]Heb je een goede reden niet terug te gaan?[/quote:4035ed1641]

Ja, dat het me geld kost om naar A’dam af te reizen. Zo’n dealer doet ook niets anders dan dat kreng opsturen. Maar goed, zal me er nog even in verdiepen. Een nieuwe lijkt me wel op z’n plaats, want de iPod is nog geen jaar oud.

Ik heb hetzelfde een keer meegemaakt bij een iPod van een collega. Hij hoeft niet direct defect te zijn. Je kan hem met een toetsencombo opstarten [url=http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93651](klik hier voor meer info)[/url] als harddisk en dan de software updaten / opnieuw op de iPod zetten (restore) en voila, hij doet het weer. (als je geluk hebt)

[size=18:22612fecdf]Let op: ik hoop dat je een backup hebt van de muziek, deze wordt ook verwijderd[/size:22612fecdf]

En anders even aanmelden bij Apple.

Succes, ik hoop dat het helpt.

Heb exact hetzelfde gehad een maandje terug met m'n 4g iPod 40 GB, HD was stuk. Was er wel blij mee, hij zat onder de krassen en had een deuk in de chroomlaag. :P

Had binnen 2 dagen (zat een zondag tussen) een gloednieuwe iPod, gelijk iPod Socks bij gekocht zodat ie helemaal kras vrij blijft. :lol:

Vind dat wel ziekelijk trouwens hoor bij die iPods: Ze krassen al als je er naar kijkt…

[quote:4238cbc928="@GHB"]Je kan hem met een toetsencombo opstarten [url=http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93651](klik hier voor meer info)[/url] als harddisk en dan de software updaten / opnieuw op de iPod zetten (restore) en voila, hij doet het weer. (als je geluk hebt)[/quote:4238cbc928]

De mijne zat al in diskmode. Resetten helpt ook niet. Ga hem opsturen.

[quote:4238cbc928="@GHB"][size=18:4238cbc928]Let op: ik hoop dat je een backup hebt van de muziek, deze wordt ook verwijderd[/size:4238cbc928][/quote:4238cbc928]

Leuk dat je hier over begint… De HD van mijn iBook heeft vorige week de geest gegeven, en wacht op reparatie ‘as we speak’ (wat onderbezetting op de TD van de dealer vertraagt de boel…). Ik moet maar afwachten of de data van de oude HD overgezet kan worden op de nieuwe HD. Gelukkig, zo dacht ik, heb ik mijn iPod nog. Niet dus. Nu helemaal niet meer, maar koppelen aan de PB van mijn pa had alle muziek al op wonderbaarlijke wijze gewist (mijn pa update iTunes etc. niet al te vaak, vandaar). Via Data Rescue X kon ik evt. nog de muziek van de iPod afhalen in het ergste geval. Die hoop is dus nu ook vervlogen. Als ik de kosten van de reparatie van mijn iBook te boven ben, koop ik snel een externe HD van 250GB om al dit gezeik voor te zijn in de toekomst. Althans, om het risico nog meer te spreiden. Een back-up is nog niet voldoende zo blijkt nu.

:x :x :x :x :x :x :x :x :x :x

Even geschreeuwd op mijn kamer. Lucht een beetje op.

[quote:0f54dbdf5a="nma"]Resetten helpt ook niet. [/quote:0f54dbdf5a]

Heb je 'm ook al geprobeerd te restoren? Misschien helpt dat? Dus de gehele iPod software opnieuw erop.

[quote:36a671b867="@GHB"]Heb je 'm ook al geprobeerd te restoren? Misschien helpt dat? Dus de gehele iPod software opnieuw erop.[/quote:36a671b867]

Hij doet niets als ik hem aan een computer hang. Ja, behalve blijven proberen op te starten zonder resultaat anders dan warmte afgeven… :x

De koerier is gisteren inmiddels langs geweest om een doosje te brengen voor mijn iPod. Heeft iemand ervaring met deze procedure, want ik vraag me af wanneer de koerier weer terug komt om het doosje op te halen? Of had de lulhannes dat meteen moeten/kunnen doen? Was niet zo'n snuggere.

[quote:beefe6761b="nma"]De koerier is gisteren inmiddels langs geweest om een doosje te brengen voor mijn iPod. Heeft iemand ervaring met deze procedure, want ik vraag me af wanneer de koerier weer terug komt om het doosje op te halen? Of had de lulhannes dat meteen moeten/kunnen doen? Was niet zo'n snuggere.[/quote:beefe6761b]

bij mij kwamen ze hem 2 dagen daarna ophalen.

Hoeveel kost die reparatie? Ik heb hetzelfde probleem met mijn ibook dual USB. Maar ik wil ook de kapotte combo vervangen. (hij valt niet meer in de garantie).

[quote:7c9c9e5711=“nma”][quote:7c9c9e5711="@GHB"]Je kan hem met een toetsencombo opstarten (klik hier voor meer info) als harddisk en dan de software updaten / opnieuw op de iPod zetten (restore) en voila, hij doet het weer. (als je geluk hebt)[/quote:7c9c9e5711]

De mijne zat al in diskmode. Resetten helpt ook niet. Ga hem opsturen.

[quote:7c9c9e5711="@GHB"][size=18:7c9c9e5711]Let op: ik hoop dat je een backup hebt van de muziek, deze wordt ook verwijderd[/size:7c9c9e5711][/quote:7c9c9e5711]

Leuk dat je hier over begint… De HD van mijn iBook heeft vorige week de geest gegeven, en wacht op reparatie ‘as we speak’ (wat onderbezetting op de TD van de dealer vertraagt de boel…). Ik moet maar afwachten of de data van de oude HD overgezet kan worden op de nieuwe HD. Gelukkig, zo dacht ik, heb ik mijn iPod nog. Niet dus. Nu helemaal niet meer, maar koppelen aan de PB van mijn pa had alle muziek al op wonderbaarlijke wijze gewist (mijn pa update iTunes etc. niet al te vaak, vandaar). Via Data Rescue X kon ik evt. nog de muziek van de iPod afhalen in het ergste geval. Die hoop is dus nu ook vervlogen. Als ik de kosten van de reparatie van mijn iBook te boven ben, koop ik snel een externe HD van 250GB om al dit gezeik voor te zijn in de toekomst. Althans, om het risico nog meer te spreiden. Een back-up is nog niet voldoende zo blijkt nu.

:x :x :x :x :x :x :x :x :x :x

Even geschreeuwd op mijn kamer. Lucht een beetje op.[/quote:7c9c9e5711]