iPod Camera Connector

Hallo mensen,

wat zijn jullie ervaringen met de iPod Camera Connector? Werkt het naar behoren? Ik ben namelijk van plan er een tegelijk met mijn Sony W17 te gaan kopen, alleen kan ik het protocol dat die camera gebruikt niet vinden (omdat te controleren of hij hem wel ondersteunt). Heeft iemand dus toevallig een iPod Photo + Camera Connector + Sony W17 (of W5/W15/W7 o.i.d.) die mij zou kunnen zeggen hoe dit samengaat?

Alvast bedankt!

Ik ben er zeeeer tevreden over. Wat wel opvalt is dat het veel stroom vreet uit de ipod.

Verder een prima produkt, zeer gebruiksvriendelijk en lekker klein.

ook hier gaat het prima(ik weet alleen niet of jou camera wel ondersteund wordt?) en hij vreet idd energie. Volgens mij was de regel dat als je toestel drop en pick is dat em pakt, maar zeker weten doe ik het niet.

Wat de stroom betreft: als je dan toch fotograferend op pad gaat en je wilt verzekerd zijn van voldoende stroom, koop dan een O'Neil rugzakje met zonnepanelen - speciaal gemaakt voor de iPod en je GSM. Ze worden allebei opgeladen en je iPod kan je bedienen via knoppen op de linkerdraagband. Onwijs gaaf. (Zie het artikel op deze site een paar dagen geleden.)

Werkt prima...zowel de foto's (jpeg) uit mijn ixus 50 op vakantie (rechtstreeks aan de ipod) en de foto's (Raw bestanden) uit mijn 1D via een lexar usb kaartlezertje zijn over te zetten op de ipod.

Ik heb wel ervaren dat de iPod photo soms wel de data kopieërde, maar geen thumbnails aan kon maken waarmee je de foto's kunt bekijken op de ipod.

Voor de zekerheid zette ik ze er dan nog een keer op maar dat kost natuurlijk extra veel energie.

Dit gebeurde vooral als de iPod minder dan de helft stroom had.
En het viel me op dat het niet gebeurde als de iPod aan de oplader lag.
Ik was in Cambodja dus wellicht speelde de [hoge] temperatuur ook een rol…

Ok, nou, als ik jullie zo hoor dan heb ik er wel vertrouwen in dat het goed zal werken... :)

Dat het veel stroom vreet is ook wel begrijpelijk. De harddisk is voortdurend bezig, en dat is de grote stroomverbruiker. Ik vind het jammer dat er niet een soort extra dock-connector op zit zodat je een Belkin batterypack parallel kunt schakelen, of een stroomaansluiting naar de 12V sigarettenaansteker van de auto (als je die hebt).

Ik heb een Belkin Digital Camera Link en die heeft twee AA-batterijtjes. Als de DCL wel is aangesloten maar niet werkt, lijkt het alsof de iPod wordt bijgeladen vanaf die AA-batterijen. Ik heb het idee dat die batterijen dus ook als secundaire stroombron voor de ipod dienen, maar ik weet het niet zeker. De batterijen leveren maar 2,4 V en de LiION accu heeft volgens mij meer nodig…

Hans Erik.

Ja, dat de HD draait is niet zo erg, maar de data stroomt relatief langzaam binnen. Doordat het langer duurt vreet het meer stroom dan nodig zou zijn.

Ja idd het werkt prima

maar ik zoek eigenlijk nog een usb 2.0 cardreader of iets… want dat usb 1.1 gaat erg langzaam voor 100 foto’s van ongeveer 5 mb :o ^^

[quote:e772535fb7="Sephone"] maar ik zoek eigenlijk nog een usb 2.0 cardreader of iets... want dat usb 1.1 gaat erg langzaam voor 100 foto's van ongeveer 5 mb :o ^^[/quote:e772535fb7]

Same here. Alleen schijnen niet altijd alle cardreaders te worden ondersteund :S. De mijne dus niet. Ik heb een Sweex cardreader.

Heeft iemand een USB 2.0 CF cardreader die werkt op de iPod Photo Connector?

Want helaas is mijn camera USB 1.1…