[iPod Classic 120gb] Traag bij menu's

Ik heb een iPod Classic 120 Gb gekocht en heb er ondertussen 60 Gb muziek op staan. Wanneer ik echter door het muziekmenu blader, duurt het toch een aantal seconden (2 tot 5s voor "nummers") eer hij de artiesten/albums/nummers weergeeft. Ook voel ik vaak aan dat de iPod de harde schijf aan het lezen is. Is dit allemaal normaal? Het is trouwens geformatteerd als macintosh structuur.

Verder wel jammer dat de minste aanraking met iets solide de achterkant beschadigt met krassen. Zo word je verplicht om er bescherming bij te kopen…

Ja dat is normaal. De processor die in de iPod zit is een veel langzamere (en energiezuinigere) dan die in je Mac zit. Als je veel muziek op je iPod hebt staan, merk je inderdaad dat bepaalde acties enige tijd tijd kosten.

Wat de krassen op de achterkant betreft: een iPod is een gebruiksvoorwerp. Of had je h’m ook als spiegel willen gebruiken? :wink:

Veel tabs open in safari maakt 'm ook trager :wink:

Het gaat over een iPod Classic, niet een iPod Touch of iPhone :wink:

Fail aan mij. Excuus.

[quote:552e9e7080="Pieterr"]Ja dat is normaal. De processor die in de iPod zit is een veel langzamere (en energiezuinigere) dan die in je Mac zit. Als je veel muziek op je iPod hebt staan, merk je inderdaad dat bepaalde acties enige tijd tijd kosten.

Wat de krassen op de achterkant betreft: een iPod is een gebruiksvoorwerp. Of had je h’m ook als spiegel willen gebruiken? ;-)[/quote:552e9e7080]

M’n mac heeft wel een beetje meer processen nodig… :slight_smile: Ik vind het wel vervelend om zo te bladeren door de menu’s. De iPod Classic is toch gemaakt om 30.000 liedjes aan te kunnen? En ik heb er maar 12.000 staan. Zoeken, artiesten, nummers,… maakt niet uit, het duurt altijd minstens 4 seconden, ook als je even op “menu” klikt en terug gaat naar het menu-item, opnieuw 4 seconden wachten.

En ik denk ook niet dat je graag hebt dat je auto door een beetje neerslag onmiddellijk krassen krijgt? Ze moeten maar zien dat ze ander materiaal gebruiken, liever een iPod dat mooi blijft dan een iPod dat heel mooi is wanneer je het uitpakt.

Edit: Ik ben bezig met de iPod te herstellen via iTunes.