iPod Classic blijft stroom gebruiken

Inderdaad als ik mijn iPod Classic 160GB uit zet (play knop seconden lang ingedrukt houden) en zelfs de hold knop aan zet, is na 2 dagen toch geen greintje stroom meer in de iPod te bekennen, dit probleem deed zich pas voor toen in in der tijd de iPod software update gedaan had naar versie 1.1.2 Destijds toen met versie 1.1.0 en 1.1.1 had ik geen problemen en kon ik rustig de iPod een paar dagen uit zetten zonder dat er stroom weg liep.

Is hier iets aan te doen? Of is het ook mogelijk een oudere software versie (zoals v1.1.1.) er weer op te zetten…

Voor zover ik weet, gebruikt een classic altijd een beetje stroom, ook als ie gelockt is. Dat het je nu opvalt, zou kunnen komen door de leeftijd van de batterij.

Als je hem in je jaszak bewaart kan het ook aan de temperatuur liggen, het is nu best wel koud buiten en dat is niet bevordelijk voor de batterij. Zeker als hij al wat ouder is.

[quote:23858c5227="Ostinato"]Voor zover ik weet, gebruikt een classic altijd een beetje stroom, ook als ie gelockt is. Dat het je nu opvalt, zou kunnen komen door de leeftijd van de batterij.[/quote:23858c5227] Het viel mij eigenlijk al meteen op na die laatste software update. Ik heb nergens een oudere software versie van de iPod gevonden, anders had ik allang geprobeerd die oudere versie erop te zetten.

Ik heb best wel een flinke tijd gewacht voordat ik hier eens iets over wilde schrijven, want ik had altijd nog hoop dat Apple die bug eens oploste met nieuwere software updates, maar ik denk nu: “misschien is dat wel expres gedaan, weg met de classics, laat iedereen maar een nieuwe kopen, good for business”. Ik heb hem nu bijna 2 jaar, en zo vaak is hij niet eens gebruikt, ben geen elke dag user, mijn iPhone gebruik ik vaker… :wink: