IPOD clickwheel probleem part 2

Ik had vorige week een berichtje geplaatst over mijn ipod 4g waarvan het clickwheel niet meer wilde scrollen. Dat probleem was na een uur uitzichzelf weer opgelost. Nu nog geen week later heb ik precies hetzelfde probleem, het clickwheel wil niet meer scrollen, alleen is dit nu al de hele dag aan de gang en hij doet gewoon niets meer. Ik heb een reset gedaan, ik heb de software opnieuw hersteld via updater, ik heb het truukje gedaan zoals "unsound" heeft geadviseerd. 2 min op hold vervolgens van hold afhalen en na 1 minuut weer proberen, dit helpt ook niet. Weten jullie wat nou het probleem kan zijn want ik wordt er gestoord van. Bovendien is het lullige dat mijn Ipod 13 maanden oud is en dus 1 maand over de garantie heen is.

Kunnen jullie mij hiermee helpen aub???

Alvast dank

snel apple bellen, garantie is weliswaar verlopen maar na enig doorzeuren er is vaak wel coulance tot maximaal drie maanden nadat de fabrieksgarantie is afgelopen. Daarna houdt het echt op.

Ik snap alleen niet waar dit probleem nou ineens weer door veroorzaakt wordt, terwijl ik eigenlijk de afgelopen 13 maanden geen enkel probleem met mijn ipod heb gehad.

Het kan zijn dat je iPod vochtig is geworden en daardoor ergens een verbinding niet meer helemaal lekker is. Een andere mogelijkheid is als de harde schijf niet meer goed is dan is de iPod zo druk bezig om het volgende liedje proberen binnen te halen dat het scrollwiel niet meer reageert. En dan opeens (als de iPod het dus heeft opgegeven of een liedje heeft gevonden dat hij in kan lezen) doet het scroll wiel het weer. Nog een oorzaak kan een slechte soldeer verbinding zijn, als je op het scrollwiel drukt (de knoppen) komt er wat druk op het printplaatje erachter. Als een van de chips daar niet 100% gesoldeerd raakt dat los in de loop der tijd. Dat is duidelijk een kwestie van garantie.

[quote:4e36d2325e="rrrichie"]Het kan zijn dat je iPod vochtig is geworden en daardoor ergens een verbinding niet meer helemaal lekker is. Een andere mogelijkheid is als de harde schijf niet meer goed is dan is de iPod zo druk bezig om het volgende liedje proberen binnen te halen dat het scrollwiel niet meer reageert. En dan opeens (als de iPod het dus heeft opgegeven of een liedje heeft gevonden dat hij in kan lezen) doet het scroll wiel het weer. Nog een oorzaak kan een slechte soldeer verbinding zijn, als je op het scrollwiel drukt (de knoppen) komt er wat druk op het printplaatje erachter. Als een van de chips daar niet 100% gesoldeerd raakt dat los in de loop der tijd. Dat is duidelijk een kwestie van garantie.[/quote:4e36d2325e]

Ik heb misschien nog een andere theorie, je moet maar zeggen of het flauwekul is of niet. Het scrollwheel reageert op lichaamstemperatuur (dus de temp. van je vinger) Kan het zijn omdat het gisteren nogal warm was dat de sensor van de scrollwheel in de war is geraakt. Namelijk de rest van de week toen het nog wat koeler was heb ik er geen last mee gehad. Bovendien heb ik gisteravond toen het vrij benauwd was ook alle nummers opnieuw op de ipod gezet en dat is ruim 25 gb, waardoor de harde schijf en daarmee de hele ipod vrij warm werd omdat de harde schijf ruim 3 kwartier bezig was met kopieren.