ipod digitaal opnemen van stereo

weet er iemand iets meer over dat de ipod mss een digitale line in zou krijgen om ipv de computer als bron te gebruiken.

alle informatie is welkom
danku
Johny_bravo

Tja, via de FireWire connector zou het mogelijk moeten zijn in principe.

Lijkt mij alleen een aanpassing in de software nodig.
Net als analoog in, dat kan dus in principe ook, maar de iPod firmware ondersteundt het niet echt…

zou er een update van de firmware kunnen komen dit is mss tegen de verkoopsstrategie van apple

een illegale mss, van een paar goede programmers

Blijkbaar is het dus al mogelijk (zie bijvoorbeeld de microfoon van belkin) maar weigert apple dit te doen om de een of andere reden.

Op programmeurs kun je in dit geval moeilijk rekenen aangezien de software van de iPod een goed bewaard geheim is en het moeilijk ius om hier iets aan te kunnen aanpassen. Dan heb je meer kans om er linux op te gopoien en te wachten tot zij het voor elkaar hebben gekregen. En ja het bestaat linux op je ipod alleen zie ik er nog geen meerwaarde in behalve dat je kunt zeggen dat je linux op je ipod hebt (en qua sociale standing zul je hier ook niet mee scoren :wink: )

idd de voice recorder van belkin gebruikt dus toch de koptelefoon uitgang dit wil zeggen da hij analoog kan opnemen via de koptelefoon "ingang" haha dus moet het toch lukken op een of andere manier,digitaal is dan bijzaak maar analoog vind ik al een hele stap hoor maar hoe doe je het dan.

<off-topic> Is niet zo verwionderlijk dat de koptelefoon uitgang ook een ingan is, als je bijvoorbeeld een line-in hebt op je stereo en je sluit daar je koptelefoon op aan kun je door te praten in je koptelefoon deze gebruiken als een microfoon (geen geweldige kwaliteit)</off-topic>

Zoals ik al poste weigert apple dit te doen hoewel veel mensen hier wel op zitten te wachten, misschien heeft het nogal desastreuze gevolgen voor de batterijduur.

Ik heb dus nee, gestemd. Omdat er een Belkin microfoon is dus als je het nodig vindt kunt je het kopen. En nee omdat het een MP3 speler is en hoemeer erop komt hoe duurder dat ding gaat worden. Het is leuk als je dingen los kunt kopen zo heb ik de Memorycard reader gekocht (duur kreng) maar wel handig voor op vakantie.

Dus losse modules zijn beter zodat je hem kunt uitbreiden zoals je zelf wilt. Voor de rest is het voor mij gewoon een mp3 speler en heel handig is dat het ook een Harddisk is.

greetings :roll:

de batterij duur is niet van belang je neemt toch thuis op dus de adapter is hier geschikt voor ik snap de reden niet ze zouden er zoveel klanten mee vangen denk ik pers. ik heb op applelounge gelezen dat je met een knoppen combinatie de opname functie kunt starten voor 6sec door je koptelefoon

[quote:5b9013e2f7="onem"]Ik heb dus nee, gestemd. Omdat er een Belkin microfoon is dus als je het nodig vindt kunt je het kopen. En nee omdat het een MP3 speler is en hoemeer erop komt hoe duurder dat ding gaat worden. Het is leuk als je dingen los kunt kopen zo heb ik de Memorycard reader gekocht (duur kreng) maar wel handig voor op vakantie.

Dus losse modules zijn beter zodat je hem kunt uitbreiden zoals je zelf wilt. Voor de rest is het voor mij gewoon een mp3 speler en heel handig is dat het ook een Harddisk is.

greetings :roll:[/quote:5b9013e2f7]

belkin recorder tegen de speakers houden ofwat slimmerik jij. Trouwen mijn part maken ze er een module van of een nieuw verbeterd dock me een line in is ook goed voor mij.

JA HALLO !!!

Gaan we cd’s dan opnemen ??? :?
das nie de bedoeling… je moet alles bij ITMS ophalen van ome jobs !!! :evil:

ghegehghe… ze zijn er wel met een line/mic in… maar das zo ranzig spul, da wil je nie an je mac hangen :expressionless: ziet er niet strak uit en de interface is zo lelijk, das echt nie verantwoord. Steve wil wel maar doet het ff niet… omdat stel je voor… gaan ze nog tapen ook !!!

:apple: blijft :innocent: en zo fucking sweet…

wil je zeggen dat er pod's zijn met een line in wat is hier dan mis mee de ipod verandert hierdoor niet van vorm hoor als ze het willen de processor is zo al groot genoeg en dan nog iets als je niet wil koop je er een zonder of gebruik je het gwn,voor mij zou het in ieder geval een stuk handiger zijn

nee 3rd party meuk :?

Doe mij maar een line-in in de (bij sommige) meegeleverde Dock. Die staat toch thuis alleen maar. Daarnaast kunnen oudere iPods daar dan ook gebruik van maken.