iPod dock defect?

Toen ik vorig jaar een iPod (5G, 60gb) kocht, heb ik er meteen maar een dock bij aangeschaft (zo'n nieuwe, met infrarood). Deze is met een simpel kabeltje aangesloten op mijn stereo-installatie. Hij is dus niet aangesloten op een stopcontact, maar dat terzijde.

Tot voor kort gaf mijn iPod een geluidje wanneer ik 'm in het dock zette. Ook was het dan niet mogelijk om het volume te regelen via de iPod zelf, dit moest via de stereo gebeuren. Vrij logisch allemaal. Sinds kort hoor ik echter geen geluidje meer als ik 'm aansluit, en kan ik het volume ineens wèl regelen als de iPod in het dock staat.

Verder werkt het dock prima. Noem me een mierenneuker, maar ik kan er gewoon niet tegen als instellingen ineens veranderen zonder dat ik er iets aan gedaan heb. Iemand een idee wat er aan de hand is? :innocent:

guess what?net nadat ik dit postte,kwam de ipod in recovery mode,en kon ik alles terug doen.

Problem solved!! (so happy :smiley: )

schyzofreen?

nee,gewoon verkeerd topic :P (moest in het topic staan over m'n touch 8GB,iets te snel gedrukt dus :P)

hoe dan ook,on-topic maar weer:

Ik kan zowel op de ipod zelf als met de remote mijn volume regelen.Een geluidje als ik de iPod erin zet heb ik echter nog nooit gehad.

Dit betekent zeker niet dat je Dock defect is... (tenzij je geen geluid meer hoort maar dat geloof ik niet toch?) hoogstens een software update van Apple kan dit veroorzaakt hebben. Eerlijk gezegd heb ik nooit een geluidje gehoord als ik mijn iPod in het dock zet. Maar wat ik niet helemaal begrijp is wat er nou zo erg aan is??? Volgens mij is dit namelijk een typisch geval van hard lopen stressbal kopen :wink:

Bedoel je zo'n ontladingsgeluid (een "plop")? Ik heb ook dat ik soms wel, soms niet het volume kan regelen.

Nee, geen 'plop', maar een 'riedeltje'. Beter dan dat kan ik het niet omschrijven.

En nee, het is helemaal niet erg, alleen irritant omdat ik het volume van m’n iPod nu telkens op maximaal moet zetten voor ik 'm aansluit op m’n stereo. Misschien toch maar een stressbal kopen inderdaad :wink:

Was alleen benieuwd of er meer mensen zijn die dit herkennen… :slight_smile: