iPod dood?

Hallo allemaal, Ik heb tweedehands een iPod gekocht. Wat misschien nu wel mijn laatste keer is dat ik dit doe.. Want toen ik hem in mijn computer stopte deed hij helemaal niets meer. Hij geeft nu als ik hem reset een "dode" ipod weer, met eronder de tekst "http://www.apple.com/ipod/support" i.o.d. Ik ben dus nu helemaal in blinde paniek dat ik dit ding binnen een half uur al heb gesloopt, of dat hij gewoon al stuk was (terwijl hij wel gewoon muziek afspeelt). Misschien had ik beter moeten zoeken met de zoekfunctie en plaats ik nu iets wat al vaak is gepaatst is, sorry daarvoor. Maar zoals jullie hopelijk begrijpen ben ik nu zo in paniek dat ik dit snel wil oplossen. Ook maakt de ipod als ik hem aansluit op de computer een zoement geluid als ik hem opstart, 'wwwmmmm' zoals harde schijven dat horen te doen. Maar nadat het zoemgeluid opstart hoor ik een click en begint het zoem geluid weer opnieuw. Het lijkt net alsof de HD wilt opstarten maar het niet lukt.

Moet ik deze iPod nu alweer bij 't grofvuil leggen?

Niemand :(?

terug naar de verkoper gaan! en als der nog garantie op zit en de bon nog heb, naar apple toe :x wel zwaar eritant

Het klinkt alsof jou Dock Connector kaduuk is.. Probeer het nog eens op de [url=http://www.apple.com/support/ipod/]Support Pages,[/url] verder kan ik je niet echt helpen. Succes! :apple:

Bij je iPod heb je een cd gekregen met daar op o.a. de iPod Updater. Probeer dat eens. Anders terug naar de winkel d'r mee.

De ipod maakt helemaal geen verbinding met mijn Pc :(

terug naar apple!!

En zal ik nog iets geweldigs vertellen :( de garantie is verlopen..

[b:ac508132fc]Edit:[/b:ac508132fc] Ik lees net op een topic dat een nieuwe hardeschijf € 260,- kost. O nee, dat heb ik weer hoor. Ik heb de iPod voor € 150,- gekocht… Straks krijg ik nog zelf medelijden :?

wat dacht je van terug naar de verkoper gaan?

Wat je nog kan proberen is de ipod resetten: Menu en ok ingedrukt houden. Zodra je een Apple in beeld ziet, druk je op de play en ok toetsen. Deze even vast houden. Als het goed gaat, krijg je nu de Disk mode, dus wordt het een externe HD. Probeer hem dan eens aan te sluiten op de mac (liefst met firewire!) en kijk dan of je de ipod updater kan uitvoeren.

Gaat dit alles ook niet: Dan is hij inderdaad overleden en zou ik zeggen, kijk of je de verkoper nog kan bereiken…

heb dit ook al gehad. Komt zelf frequent voor de laatste tijd. Gewoon resetten, nieuwe updater doen en ie gaat weer hier... Tot hij voor de zoveelste keer vastloopt dan is het weer alles opnieuw doen :cry:

Resetten? Ik heb de nieuwste updater van de Apple site gehaalt. Maar als ik hem reset en inplug wilt hij mijn PC niet vinden. Als ik hem aandoe krijg ik het beroemde Apple logo, wat ik overigens prachtig vind maar ik hem niet op deze manier wil zien.. En dan krijg ik dat dode ipod logo.

[img:0339b4009b]http://a248.e.akamai.net/7/248/51/617711142535844/www.info.apple.com/images/kbase/93936/93936_4.gif[/img:0339b4009b]

Weten jullie trouwens of het zin heeft om langs Apple Centre te gaan vanmiddag? Of kunnen hun mij niet helpen met dit soort problemen? [size=9:f9cec9ef6b](Hij is niet bij Apple Centre gekocht)[/size:f9cec9ef6b]

doe maar al 25 euro mee dan gaan ze dat eens bekijken maar kdenk dat je hetzelfde zal mogen aanhoren gelijk ik aanschaf van nieuwe harde schijf of enige korting bij aankoop van een nieuwe ipod

Als je hem tweedehands hebt gekocht... heb je hem bij het afhalen dan niet werkend gezien? Of is hij kapot opgestuurd?

Nou ik had hem wel werkend gezien. Teminste, ik had er naar geluisterd maar niet gevraagd of ik hem mocht zien of hij het ook deed bij het inpluggen van de Pc. Heel stom maar ik ging er wel van uit dat dat het dan ook deed.

25 euro meenemen? Vragen ze dat ervoor om ernaar te kijken? Ik weet niet of het zin heeft dan want volgens mij is gewoon de HD gecrasht. Wat betekent dat het 260 euro gaat kosten voor een nieuwe HD. En voor 40 euro meer heb je een nieuwe.

Beetje vervelend dat je op de Apple site (en overigens ook bij Apple Centre en overige iPod dealers) alleen de nieuwste video kan aanschaffen. Terwijl ik die helemaal niet nodig heb. Ik neem best genoegen met de iPod G4 20GB. Maar om nou wéér bij Marktplaatst er een aan te schaffen zie ik ook niet echt zitten. Dus weet iemand toevallig een dealer die (goedkoop :innocent:) oudere versie’s aanbied die het wel gewoon doen?

By the way, bedankt voor alle hulp die ik van jullie krijg, geweldig!

Ik wil hier geen websites gaan afkraken, maar Marktplaats zit erg vol met advertenties van oplichters... Als je dan toch een tweedehandse ipod/mac wilt kopen raad ik je [url]www.tweedehandsmac.nl[/url] aan. Heeft de verkoper nog gereageerd op je klachten?

Ik denk dat de ‘25 euro’ meer bedoelt is om met een knipoog :wink: te geven aan de werknemers bij de Apple Center, want eigenlijk hoeven ze je niet te helpen (de iPod is namelijk elders gekocht)

als je de 4G wil hebben 20GB moet je even bij dixons kijken, hier in zoetermeer hadden ze hem vorige week nog :) dus je hoeft niet persee de 5G te kopen

Hier in Hilversum hadden ze die niet meer, teminste ik zag hem niet liggen.. Ik heb contact gehad met de man van rePod, dus ik ga daar hopelijk zo spoedig mogelijk langs. Ik zal jullie op de hoogte houden ;)

En ja hoor!! HIJ DOET 'T WEER :D!!! Ik ben vanochtend langs rePod gegaan, en binnen 15 minuten had hij hem weer aan de praat. Volgens mij was er een kabeltje los.

Geweldig. Lang leven rePod!