iPod-drama (knoppen werken niet, alleen hold)

Beste mede-podders!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en mijn iPod kunnen redden van een evt dood.
Ik zal het proberen zo duidelijk en volledig mogelijk uit te leggen:

Ik heb mijn iPod Photo 20 Gb per 22 oktober in Hongkong aangeschaft. Omdat ik iTunes niet handig vind gebruik ik nu Anapod 8.9.2 van Red Chair. Dit werkt perfect en heb hier dan ook geen klachten over.

Deze iPod gaf vanaf het begin al klachten die nog te overzien waren. Zo had hij soms (in totaal 4 a 5 keer maar hoor) de neiging om in het afspeelscherm OF de selectk-nop OF de clickwheel uit te schakelen. Als ik vervolgens een menu terug ging had hij nergens meer last van. Hieruit kan ik (denk ik) opmaken dat er hardwarematig nix mis is met de knoppen.

Vijf dagen geleden reageerden tijdens het afspelen het wieltje (druk EN tast) en de select-knop het niet. Hierop heb ik de oordopjes eruit getrokken waardoor hij automatisch op pauze sprong. Na even wachten ging hij uit en bij het aanzetten was alles weer okidoki.
De dag erop reageerde hij echter niet meer. Alleen de hold-knop werkte nog.

Mijn pc herkent hem verder nog wel en verder lijkt alles nog te werken alleen werken de knoppen niet meer waardoor handmatig resetten (MENU + SELECT) niet lukt.
Via ‘iPod Updater’ resetten, updaten of herstellen bood ook geen oplossing.
Ook eerst via windows formatteren en vervolgens de software te updaten werkte ook niet.

Nu kom ik dit probleem op dit forum volgens mij niet tegen maar op buitenlandse fora wel weer (in overvloed). Kan het er iets mee te maken hebben dat hij in het buitenland is aangeschaft???

WIE O WIE KAN MIJ HELPEN!?!?!?!

Op buitenlandse fora wordt ook aangeraden de accu eerst compleet leeg te laten lopen. Maarja, dit wordt moeilijk als ik er niks mee kan. En elke minuut de HOLD-knop in en uit te schakelen is ook niks.

lama eerst maar eens goed lezen van mijn kant :?

de iPod loopt vanzelf leeg hoor.... hij staat namelijk op Standby en niet op OFF.

Ok klinkt goed! maar hoe lang duurt 't wel niet voor een volle accu op standby leeg is?