ipod drijft niet

:oops:

Gisteren heb ik, natuurlijk geheel per ongeluk, mijn ipod (4G, 40GB)in bad laten vallen.
Na minder dan 1 seconde heb ik hem er uit reflex terug uitgehaald; gelukkig zat hij in het
zwarte hoesje.
Ik was naar muziek aan het luisteren en de batterij was bijna leeg, hij bleef hierna gewoon
verder spelen. :evil: Na een kwartier echter begaf hij het en gaf hij op het scherm de boodschap dat
de batterij opgeladen was. :innocent:
Hierna totaal geen reactie meer. :cry:
Daarna heb ik de ipod een hele avond en nacht te drogen gelegd en vanmorgen nog geen resultaat, ook in de netsnoerlader geen teken van leven. :x
Vanavond dan, schakel ik hem in (netsnoer) en begint hij spontaan op te laden, echter;
de clickwheel geeft niets van respons, tenzij het feit dat ik hem alleen kan resetten.
De remotekabelbediening werkt dan weer wel en mijn ipod speelt gewoon heel mijn muziekbib af
:lol: :lol: :lol: ,
wat moet ik nu doen ? :roll:

Niet meer in bad spelen met je iPod... :evil:

garantie? moet je er niet bij vertellen dat ie in bad is gevallen. is niet helemaal eerlijk natuurlijk. als je dat niet kunt.wil. dan kun je porberen hem door te spoelen met gedestileerd water. (geleid niet) moet ie voor d ezekerheid wel leeg zijn. *het idee erachter is dat je mogelijke vuilheid uit bad weg spoeld* wel laten drogen ofc.

maar ik zou oor de garantie gaan.

misschien een isock aantrekken, kun je vanaf zojuist bestellen in de applestore nl. knapt ie vast van op :wink:

maar verder natuurlijk zwaar balen.
kan de beste overkomen :innocent:

dank voor de raad,

maar is er niet iets als een diagnostic mode waar je bijvoorbeeld
het wheel apart kan resetten? (ipod is wel helemaal upgegrade)

Of ik heb ook ergens gelezen over een deep-sleep mode na een inactiviteit
van tenminste 36 uur, waarna hij ook opnieuw enkele instellingen in fabrieksmodus
instelt.

Weet iemand hier misschien meer van ? :? :?

Wel heerlijk zo'n topic titel die de inhoud en reacties op geen enkele wijze afbreuk doet.

Verder natuurlijk vreselijk balen. De t!p van k!p zou nog wel eens kunnen helpen, maar ik denk dat je je’m wel behoorlijk lang moet laten drogen.

Sterkte.

Je iPodje mag naturlijk alleen met vlindertjes in het water. Hoe vaak moet ik nog waarschuwen?

Voor de volgende keer gewoon je muziek streamen maar de badkamer (apparatuur goed vastschroeven in de badkamer).

Serieus; ik vraag mij af hoe je de iPod kan openmaken (bijvoorbeeld voor nieuwe baterij); alsje dat voor elkaar hebt dan droogt de boel natuurlijk veel harder.

Klote man.

Nadeel van de iPod is dat je accu er niet af kan.

Telefoons e.d. die in de plee vallen ofzo hoeven niet zo’n probleem te zijn.
Zo snel mogelijk de accu er af halen en zo lang mogelijk laten drogen, liever een week dan 6 dagen.
Gewoon op tafel oid, niet direct op de verwarming.

Meestal komt het wel goed, ik denk alleen dat je je iPod te vroeg hebt aangezet wat wellicht een kortsluiting heeft veroorzaakt.
Laat 'm dus nog eens goed drogen, en mocht het echt niks worden laat je 'm ophalen door Apple.

Hij deed het opeens niet meer.

[quote:bc5c7c2f7b="rvgaalen"]Serieus; ik vraag mij af hoe je de iPod kan openmaken (bijvoorbeeld voor nieuwe baterij); alsje dat voor elkaar hebt dan droogt de boel natuurlijk veel harder.[/quote:bc5c7c2f7b]

Die info heb ik nou laatst net gevonden: http://www.ipodbattery.com/ipod2k4install.htm

[quote:78872ff4ed="K!P"] ik zou oor de garantie gaan.[/quote:78872ff4ed]

Puur fraude is dat. Ik bedoel, we hebben vast wel eens illegaal programmaatje op de harde schijf (van Microsoft?) maar dit vind ik veel grover.

Tip voor ALLE appparaten die in het water zijn gevallen:

1. droog hem af aan de buitenkant.
  2. haal de stroom er AF! Bij de iPod moeilijk, maar er zijn FAQ’s hoe je de batterij er uit kunt halen.
  3. haal het zo ver mogelijk uit elkaar. Bij mobiele telefoons dus SIM er uit, hoesjes er af, covers er af, etc.
  4. is hij in een kleverige substantie gevallen, dus bier, cola etc. Spoel alles dan goed af onder de kraan. Ja, dan wordt hij nog natter, maar de stroom is er af en je wil geen kleeftroep in en op je apparaat.
  5. wacht een WEEK. Ga niet lopen rommelen, zet er vooral GEEN stroom op, sluit hem nergens op aan!!!
  6. Leg hem in die week op een goed geventileerde warme plaats, zoals een tafel in de woonkamer.
  7. Zet alles weer in elkaar en hij doet het weer. Zo niet, wacht nog een extra week.

Meestal zorgt vocht voor kortsluiting in je apparaat. Daar gaat ie meestal niet stuk van, maar zolang je de stroom er af laat en hem goed op laat drogen zal hij het na een tijdje weer gaan doen. NB dit verhaal geldt alleen voor apparaten die op batterijen werken. Als je een TV of haardroger in bad laat vallen ben je fsked!

Bij mn werk krijgen we vaak mobiele telefoons terug van de reparateur met de melding dat er vochtschade is ontdekt. Vaak leveren ze dan een foto mee waarop je kan zien dat een onderdeel is gaan roesten. Roesten kost tijd, weet jij de ipod snel te drogen dan nou hij het misschien kunnen overleven.

Damn, dan had zo'n icondom misschien handig geweest. Mijn originele oordopjes ruiken helemaal naar de citroennella (muggen zooi) en ze klinken als of je communicatie voert door 2 blikjes met een touwtje ertussen.

Serieus:

Is het verstandig om de fohn erop te houden mits je hem open krijgt?

mijn ipod heeft het ook wel eens een tijdje niet gedaan, nadat ik 'm vrij nat had laten regenen, ook een 40 gb 4g. Toen heb ik 'm een tijd laten drogen en op een gegeven moment deed hij het weer. Eerst was het probleem ook dat het clickwheel helemaal niet meer werkte, vooral het scrollen niet, de clicks wel. later deed ie het weeer

zo ook mijn canon ixus. volslagen laten doorweken een keer, deed niets meer, tijdje op de verwarming en hij ging weer werken :slight_smile:

ok, dus voorlopig laat ik hem gewoon een aantal dagen verder drogen, we zullen wel zien; misschien begint hij volgende week weer gewoon te werken;

bedankt voor de raad !

[quote:8dc9abf2f3="aperitivo"][quote:8dc9abf2f3="K!P"] ik zou oor de garantie gaan.[/quote:8dc9abf2f3]

Puur fraude is dat. Ik bedoel, we hebben vast wel eens illegaal programmaatje op de harde schijf (van Microsoft?) maar dit vind ik veel grover.[/quote:8dc9abf2f3]

Heb je gelijk in, maar weet je wat een iPod kost om te produceren ? Reken maar niet op meer dan 50 euro, muv. de HD kom je aan nog geen 10 euro denk ik.

Wie niet waagt… Apple wordt er niet minder van hoor, ik wist 't wel.

[quote:ad549de0c8="Bob Ross"]

Heb je gelijk in, maar weet je wat een iPod kost om te produceren ? Reken maar niet op meer dan 50 euro, muv. de HD kom je aan nog geen 10 euro denk ik.

Wie niet waagt… Apple wordt er niet minder van hoor, ik wist 't wel.[/quote:ad549de0c8]

Dat is geen argument, een kopietje van een programma of een CD kost helemaal niets, toch is kopieren diefstal.
En Apple wordt er wel minder van, bovendien is het mijn favourite merk.

Omdat Apple je favoriete merk is is het wel een objectief argument ? ;)

't Is ook mijn favoriete digitale merk, maar ik heb geen medelijden hoor.
Het is ethisch natuurlijk niet goed, maar wat ik ethisch ook niet goed keur zijn de exorbitante prijzen die gehanteerd worden tegenwoordig door zowel Apple als elke andere hardwareproducent.

Laat ze maar 'n beetje bloeden, het wordt echt te gek tegenwoordig.
Voor 4500 gulden zou de iMac G4 denk ik een stuk minder verkocht worden, of de iPod 20 voor 715 gulden ? Laat me niet lachen.

Neemt niet weg dat ik een iMac 17" en iPod heb aangeschaft hoor :innocent:

Mijn iPod nano is in de sloot gevallen met mij er bij. Toen ik de sloot uitklom kreeg ik deze melding in het nederlands: [img:7a36221111]http://gallery.ilounge.com/ipod/albums/ipodnano/nano20.jpg[/img:7a36221111] en nu reageertie helemaal nergens meer op.

Ik heb wel het een en ander gelezen over een nat geworden iPod, maar die hebben allemaal een HDD dus ik weet niet of daarvoor het zelfde geldt.

(n)iemand? :cry: