iPod en Linux: Video

Ook op de nieuw One More thing #7 hadden ze het erover: Er is een linux besturingssysteem voor de iPod, zodat je er ook video mee kunt kijken.

Het lijkt me erg cool, maar wat ik me wel afvraag is:

Kan je je ipod als linux erop staat ook nog koppelen aan iTunes ?

Heeft hier iemand ervaring mee ?

Nog niet, maar ik ga wachten op de eerste test-reacties!

Ja, dat werkt perfect. Ik heb Linux draaien op m'n 3Gen iPod (30 Gb). Je kan kiezen of hij met de Apple software moet opstarten of met de Linux versie. Alle instellingen en muziek blijven bewaard, zelfs na uninstall van Linux. Ideaal om eens uit te testen. Bevalt het niet, smijt het eraf.

lap, wou het dernet eens proberen maar toen kwam de error dat mn iPod Mac-geformateerd moest zijn :(

Ik heb linux draaien op m'n ipod mini, maar in de linux omgeving kan ik geen muziek afspelen? weet iemand waar dit aan kan liggen?

Is het mogelijk voor een Linux-leek om het op een iPod te zetten? Kan je de video ook afspelen via de video-out van de iPod photo?

Het is niet moeilijk nee... Gewoon op versiontracker de installer downloaden en de rest gaat vanzelf! Hoe het Met die video out zit weet ik niet!

maar je iPod moet dus mac geformatteerd zijn? en als je het op een PC doet moet je iPod windows geformatteerd zijn.

[quote:176c322d7d="muffin."]maar je iPod moet dus mac geformatteerd zijn? en als je het op een PC doet moet je iPod windows geformatteerd zijn.[/quote:176c322d7d]

Volgens de site niet :s
http://ipodlinuxinstl.sourceforge.net/

Mijn ipod is ook FAT geformateerd

Hoe dat met de windows installer zit weet ik niet :roll:

Nou ik krijg deze foutmelding op mn Macje :? [img:8dc1acce8b]http://users.skynet.be/fa726067/images/error.png[/img:8dc1acce8b]

Geen enkel probleem voor dit eraan te koppelen. 1) Je reboot je iPod door << en >> tegelijk in te duwen. 2) Als je op het :apple: symbool komt bij de reboot druk je snel "play" en "menu" tegelijk in. Dan vind hij normaal de pc zonder problemen terug.

Veel fun met iPod linux.
p.s.: als je een micro aansluit kan je ook opakken zonder problemen!

Ik wacht op de iPod video

Ik heb ook Linux op m'n ipod gezet, maar ik kan geen muziek afspelen via linux... Wat het dus eigenlijk onbruikbaar maakt :-) Want nu moet ik kiezen tussen muziek of linux, en das beetje dom..

Heb een ipod mini van 4de gen?

Iemand raad?
Groeten

[quote:d20f3bf7b5="chonazz"] Heb een ipod mini van 4de gen? [/quote:d20f3bf7b5]

Ik weet wel zeker dat niemand die heeft. :stuck_out_tongue:

:) ow? Nuja, dan vergis ik me over de generatie :-) Ik heb een iPod mini, van 4 gig (van de generatie waar er nog maar enkel 4gig ipods waren 8) )

Beter :slight_smile:

Maar nu heb ik nog steeds geen oplossing voor m’n probleem :smiley:

4G en Mini worden officieel niet ondersteund door iPod Linux. Je hebt 'm dus ook geinstalleerd op een onofficiële manier. Maakt op zich niet uit, behalve dat bijvoorbeeld muziek afspelen niet werkt. :P Overal op de site van iPod Linux staat trouwens dat 4G niet officieel ondersteund wordt.. ;)