iPod en SuperDuper! ??

Ik gebruik SuperDuper al enige tijd met veel plezier om mijn iMac te back uppen.

Nu wil ik mijn iPod 40GB gebruiken om mijn iBook te Back Uppen.

Nou is het bij SuperDuper zo dat je een aparte partitie moet hebben om de Back Up op te kunnen zetten…

Nou durf ik niet zo goed …

Ik heb VolumeWorks maar … toch …

Iemand ervaring …?

Gewoon doen denk ik!

als die iPod als partitie wordt gezien (zoals altijd) moet het wel lukken, alleen als je bestanden in die iPod hebt staat dan worden die misschien geleegd.
moeilijk uit te leggen wat ik bedoel!

je gebruikt immers wel een mac

Cya veel Luck

Ja maar ik wil dus de iPod opdelen in twee partities. Eentje van 10GB voor de back Up van de iBook en de rest (30GB) gewoon voor het iPotten

Als je nou zolang al je documenten die op je iPod staan ff op je HD zet, dan kan je gewoon kijken of het werkt met partities. Als het niet werkt, formateer je je iPod weer terug naar het gewone HFS-dinges formaat en kan je je bestanden terugzetten.

Ik heb mn iPod ook vaak geformateerd, zelfs tot PC-schijf (ja, ik had er een goeie reden voor :stuck_out_tongue: ) en uiteindelijk was alles weer makkelijk te herstellen…

Thanks iNick

Ja ik denk dat het opnieuw inrichten van de iPod als het fout mocht gaan niet zo’n probleem is. Ik begrijp dat je gewoon de hele iPod kan ‘restoren’

In je "hulpprogramma's" of anders op de [url=http://www.apple.com/nl/ipod/download/]Apple website[/url] staat een iPod updater programma. Daarmee kan je altijd de iPod weer tot fabrieksinstellingen terug brengen (ben je wel alle data kwijt).

Dus in principe, zou je Windows kunnen installeren op je iPod? Dan plug je je iPod ergens in en dan werk je met Windows? Whaha, koel.. Windows op je iPod :D.

Ik weet niet of je een mac én PC partitie kan maken, dan kan je Mac OS en Windows erop zetten :)

Weet eigenlijk niet of je Windows wel van een externe schijf kan opstarten…?

Dat kan volgens mij niet (windows van een externe schijf) en ik wil t trouwens ook niet.

Ik heb net gekeken met VolumeWorks.

Die iPod is raar gepartitioneerd. Hij is reeds in twee stukken gepartitioneerd. Vreemd. Ik kon hem ook niet verdelen in nog een stuk. VolumeWorks liep toen vast. De iPod was van het buroblad verdwenen.

Opnieuw geplaatst en toen deed ie t weer gewoon.

Ben benieuwd of iemand anders ook durft?? JeePee???

Sorry ik ben de laatste tijd wat minder op Macosx.nl te vinden, druk met verbouwen... :D

Maar ik wil het best proberen hoor, moet je me wel een iPod cadeau doen :stuck_out_tongue: want die heb ik niet.

Ik heb VolumeWorks ook om te testen, maar mijn eerste ervaringen waren niet zo best… :? Ik kon m’n hele externe schijf opnieuw gaan indelen en backuppen… Daarna met m’n iMac precies hetzelfde, gelukkig had ik goede backups gemaakt met SuperDuper!, makkelijk en goed programma!
VolumeWorks heeft daarna een update gekregen die een stuk beter werkt, maar het gebruik blijft gevaarlijk. Welk programma je ook gebruikt wat ingrijpt in je systeem, etc. maak altijd een backup!

Voor zover ik weet kun je een harde schijf niet in verschillende bestandsformaten indelen, dus niet HFS+ de ene partitie en FAT32 bijvoorbeeld de andere.

Ik zou met SuperDuper! een backup maken van je iPod en daarna met VolumeWorks de boel opdelen of gewoon met Schijfhulpprogramma formateren en opdelen. Daarna zet je de backup op één van beide partities. Mocht er wat mis gaan, dan heb je je backup nog. 8)

[quote:1b6520c890="OReason"]Dus in principe, zou je Windows kunnen installeren op je iPod? Dan plug je je iPod ergens in en dan werk je met Windows? Whaha, koel.. Windows op je iPod :D.[/quote:1b6520c890]

jaha… heeeel cool :? :cry: :x

Dank voor jullie reacties (JeePee, jammer dat je geen iPod hebt))

Ik ben en blijf toch benieuwd naar ervaringen over de iPod en de partitionering op de schijf van de iPod.

Als je met VolumeWorks kijkt naar de iPod zie je rare dingen!!!

Ik durf het zelf niet aan, mijn vertrouwen in VolumeWorks is ook niet zo heel groot, al heb ik wel zonder problemen mijn partities veranderd op mijn exerne en interne schijven van 2 van mijn computers en twee externe disks.
[/i]

Heb je de met VolumeWorks aangepaste schijven getest met Schijfhulpprogramma e.d.? Ik had na VolumeWorks problemen met m'n Volume bitmap... :|