iPod-films sorteren?

Hallo,

Ik heb een paar dvd’s op mijn Mac gezet.
Maar als ik die op mijn iPod zet, moeten die eerst geconverteerd worden. Dat doet iTunes ook prima. maar dan heb je 2 dezelfde films, een in hoge resolutie en een in lagere resolutie. En dat is een een rommeltje. Is daar een oplossing voor? Want als je dan 2 keer dezelfde film hebt is dat gewoon ruimteverspilling. Kan iTunes de films niet automatisch converteren als ze op een ipod worden gezet? Zodat ik alle hoge kwaliteit films op mijn mac heb staan en alle lagere kwaliteit films op mijn iPod?

Alvast bedankt.

Nee, dan kan iTunes niet. Maar waarom wordt het een rommeltje: alleen omdat ze dubbel staan of staat alles door elkaar o.i.d.?

Omdat ze dubbel staan.

Dat kan niet via je iPod. Ikzelf heb in mijn iTunes al de mp4 films staan die ook op m'n iPod aanwezig zijn, terwijl de hoge kwaliteit films in een apparte map staan.. Converteren kun je ook met handbreak, een populaire converter.. maar voor de rest kun je niets via je iPod laten converteren.. :)

De enige manier om dat te doen, is de films converteren, op de iPod zetten en dan weer van de computer gooien. Daar zijn meerdere manieren voor, maar aan alle manieren kleven nogal wat nadelen...

[b:f781edc70d]Optie 1: Handmatig synchroniseren[/b:f781edc70d]
Je kunt de films omzetten naar een formaat voor de iPod, en dan de iPod handmatig synchroniseren. Dan kun je ze daarna weer van je machine gooien. Nadeel is dus dat je de iPod niet meer automatisch kunt synchroniseren.

[b:f781edc70d]Optie 2: iTunes voor de gek houden[/b:f781edc70d]
Wat je ook kunt doen, is de films converteren, automatisch naar de iPod laten synchroniseren, en vervolgens vanuit de Finder de films weghalen, maar in iTunes laten staan. Op deze manier kun je de iPod automatisch blijven synchroniseren. Nadeel is dat je films in iTunes en Front Row ziet die je niet in kan afspelen.

Ikzelf ben voor een andere methode gegaan:

[b:f781edc70d]Optie 3: Hoogst mogelijke kwaliteit[/b:f781edc70d]
Dit is de optie die ik zelf gebruik. Als ik een DVD rip, rip ik deze in de hoogste kwaliteit die de iPod nog kan spelen. Op die manier krijg je dus een Mpeg4 bestand van bijvoorbeeld 720 x 360 pixels met een bitrate van 2000 kb/s. Dat is vaak prima beeld, ook op de Mac en de TV. Je ziet op die manier alles maar één keer op je machine staan, en je kunt gewoon automatisch synchroniseren. Nadeel is dat de films meer ruimte innemen op de iPod.

Tja, daar is dus niets aan te doen; of je moet de dubbele weer weghalen, maar dan zijn ze ook weg als je de iPod weer synchroniseert.

Kun je in iTunes ook geen mappen maken, waarmee je ze kunt ordenen?

Nee, dat werkt niet.

Je kunt natuurlijk wel Playlists maken en de diverse films daar in plaatsen, maar dan zie je ze nog steeds dubbel in het overzicht "Films". ( Ikzelf heb playlists voor elk genre ) Maar nogmaals, kijk eens naar mijn 3 opties, en denk daar eens over na.

ik denk dat ik gewoon bij alle iPod films "iPod" in de beschrijving ga zetten. toch bedankt voor de hulp!

O, ik heb nog een vraag. kan je ook je hele itunes bibliotheek kopieeren naar een externe schijf? en dan alles verwijderen op de andere? zoja, ziet frontrow ze dan ook nog staan?

Deze vraag is al erg vaak gesteld en beantwoord. Zie het zoekvenster rechts bovenin deze pagina. Overigens is het op dit forum de (ongeschreven) regel om voor nieuwe vragen ook nieuwe topics te openen. b.v.d.

Over die vraag bestaan al heel wat topics... Ja, dat kan.

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=132336

[quote:887edbaccc="applelover123"]ik denk dat ik gewoon bij alle iPod films "iPod" in de beschrijving ga zetten. toch bedankt voor de hulp![/quote:887edbaccc] Maar dan staan ze nog steeds dubbel in iTunes, en in Front Row...

Ik maak ook gebruik van methode 3 (het hoogst mogelijk rippen) Unsound en met een capaciteit van 64 GB is dat geen probleem :)

[quote:03cbbdde32="Niiiiiickk"]Ik maak ook gebruik van methode 3 (het hoogst mogelijk rippen) Unsound en met een capaciteit van 64 GB is dat geen probleem :)[/quote:03cbbdde32]tsja... mijn ipod touch is 8 gb !