iPod firmware downgraden?

ik heb sinds vanmorgen de aller eerste iPod (5GB met scrolwiel) heb nu firmware 1.5 maar wil deze downgraden naar 1.0 om het "echte iPod gevoel" terug te krijgen.. is dit mogelijk?

Nee?

Als je de Firware updater vind waar die versie inzit wel ja

is die ergens te downloaden?

Maar er zal nooit een updater naar 1.0 geweest zijn, want dat is de eerste versie die dr is :S

Totale format van je iPod door middel van het schijfhulpprogramma, dus overschrijven van de HD met nullen, bij voorkeur in de MS-DOS stand, daarna weer terug formatteren naar de HFS+ stand, en dan een software-restore vinden die die versie nog heeft, waarschijnlijk op de CD die bij je iPod zat.

heb er helaas geen cd meer bij...

[quote:a9972edd4f="DJ"]ik heb sinds vanmorgen de aller eerste iPod (5GB met scrolwiel) heb nu firmware 1.5 maar wil deze downgraden naar 1.0 om het "echte iPod gevoel" terug te krijgen..[/quote:a9972edd4f]

Ik ben mateloos geintintrigeerd. Wat is het ‘echte’ iPod gevoel? Kan je niet beter zoeken op eBay naar een iPod 1G dan?

- laat maar, werkt niet.. -

@tennapel:

het gaat juist om de 1G

@unsound:

dan werkt dat niet op een 1G…
toch bedankt voor de moeite…

de 1G is de allereerste iPod

juist! die iPod heb ik... en op die iPod wil ik de originele software zetten...

Er is vast wel een website waar zoiets te krijgen is; met Google moet je een heel eind komen. De vraag is alleen of 1.0 ooit bestaan heeft en zo ja, of 1.5 niet gewoon stabiliteitsreleases zijn.

We hebben een tijd lang een 2G in huis gehad en die had nogal wat last van hickups die met latere firmware verholpen is.

bij 10.5 werkt de contrast instelling niet goed... ben ook benieuwd of dat bij eerder versies ook zo is...