IPod formateren

De zoekfunctie wil niet werken dus sorry dat deze vraag al vaker is gesteld..

Hoe kan je je iPod in Mac OS x formatteren?
Ik neem aan dat ‘‘wissen’’ in schijfhulpprogramma formatteren is? Welke volumestructuur moet ik dan nemen? En wat kan ik het besten bij beveiligingsopties selecteren?

Als je ipod geformatteerd is, zit er dan nog wel een besturingssysteem op zodat m’n mac hem nog als iPod hekent?

Bedankt

"disk utility" heet het programma, en als je vervolgens kiest voor FAT32, dan kun je m zowel in windows als met de mac gebruiken.

Kan je met de iPod Software Updater ook doen dacht ik ... Gewoon Restore nemen in plaats van Update :-)

Het besturingssysteem zal er alleen terug opzitten als je hem 'formateer' via de iPod updater via "herstellen". Maar dan zal ie terug op hsf+ staan. Wil je hem in Fat32 dan zal je hetzelfde moeten doen via de iPod updater op een windows pc. Bij het gewoon formateren met disk utility wordt ie geformateerd maar dan ben je ook je firmware terug kwijt en zal je iPod zelf niet werken.

Dus wanneer ik hem op een Windows PC herstel via de software updater, doet hij het nog wel op mijn Mac?

[quote:f2f4652f07="GordonNL"]Dus wanneer ik hem op een Windows PC herstel via de software updater, doet hij het nog wel op mijn Mac?[/quote:f2f4652f07] Het zit zo: formateren met iPod updater op windows = formateren in Fat32 = je Mac en pc kunnen je iPod lezen. Formateren met iPod updater op Mac = formateren in hsf+ = alleen je Mac kan je iPod lezen. Hoop dat het wat duidelijker is.

[quote:8c5c555210="pietjepuk6546"][quote:8c5c555210="GordonNL"]Dus wanneer ik hem op een Windows PC herstel via de software updater, doet hij het nog wel op mijn Mac?[/quote:8c5c555210] Het zit zo: formateren met iPod updater op windows = formateren in Fat32 = je Mac en pc kunnen je iPod lezen. Formateren met iPod updater op Mac = formateren in hsf+ = alleen je Mac kan je iPod lezen. Hoop dat het wat duidelijker is.[/quote:8c5c555210]

Naar mijn weten kun je je ipod niet formatteren met ipod updater hoor?
Je moet m op een windowsbak formatteren, via je windows verkenner bijvoorbeeld. als FAT32. en vervolgens met de updater de software op je ipod zetten. Op deze manier kun je hem zowat in windows als op de mac bewerken.

edit: t blijkt dat je hem zelfs alleen maar hoef te restore, op een windows bak, en dat hij dan automatisch fat32 wordt. Bij mezelf was dit echter anders.

de eerste keer dat je een hfs aansluit op een windows pc vraagt windows zelf meteen om te formateren. als je vervolgens de ipod updater laad lopen werkt hij terug.

heb’t gisteren nog gedaan, dus…