ipod formatteren?

hoi,

ik heb een nieuwe computer. ook een windows net als mijn oude. na heel lang nadenken kwam mijn computer erachter dat mijn ipod geformatteerd moet worden.
ben ik dan mijn bestanden kwijt of herschrijft hij alleen het systeem?

groet jan

formatteren is schoon vegen: ALLES is weg! maar waarom een nieuwe windows :sealed:

nou het is niet echt een nieuwe, maar het is een gerepareerde. is er een mogelijkheid dat ik de 33 GB aan liedjes behoud? gr

jawel je kunt in windows ergens in de voorkeuren aanzetten dat onzichtbare mappen worden weergegevent... (extra's --> mapopties geloof ik) als je die weergeeft op je iPod, dan zie je allemaal mappen waar je muziek in staat die muziek zet je dan op je PC en je laat iTunes de boel rangschikken: als je iPod is geformateerd laat je iTunes de boel er weer opzetten snapt u?

maar waarom moet je em formateren eigenlijk?

zeker, dank je!

oh! nu komt mijn ipod niet in deze computer te staan. wat raar. op mijn vaders' computer heb ik geen 33 GB vrij. hoe kan ik toch mijn muziek behouden?

als je geen ruimte hebt om die 33 GB tijdelijk op te slaan... dan heb je pech... je zult ruimte nodig hebben om de muziek tijdelijk te stallen... ruimte maken?

je iPod dus maar niet formateren?? waarom vindt je PC dat dat moet btw??

Toen ik de ipod erin stak toen itunes al geinstalleerd was, herkende hij hem niet. ik heb toen itunes verwijderd en de ipod cd gestart, toen herkende hij hem wel maar toen kwam in een soort setupje te staan: nu wordt gecontroleerd of de ipod geformatteerd moet worden. en 10 seconden later: de ipod moet geformatteerd worden. mijn ("nieuwe" ) computer herkent de ipod nu wel, zelfs een ipod iccontje, ik kan ook de verborgen map enzo in maar als ik dan ga kopieren krijg ik een foutmelding waarin iets staat over de bronschijf en het bronbestand. wat kan ik nu weer gaan doen om dit te voorkomen. lekker makkelijk zo'n ipod..

als ik niet formatteer komt mijn ipod niet in itunes tevoorschijn en kan ik dus niets ermee.

wat houdt die foutmelding in... lekker makkelijk he die iPod??? ja.. idd... lekker makkelijk

makkelijk he windows? :stuck_out_tongue:

ja, toen ipod nog niet geinstalleerd was, werkte de pc prima.

de foutmelding in zn geheel, net kreeg ik m niet te pakken:

Kan bestand niet kopieren. Kan geen gegevens van het bronbestand of op de bronschijf lezen.

Ja. Dit had ik eerst ook allemaal. Het niet kunnen kopieren heeft te maken met het communicatie probleem tussen Windows en je iPod. Als dat is opgelost, kun je rustig nummertjes copy-pasten, van en naar je iPod. Dat is geen oorzaak, maar een gevolg. Windows is nogal neurotisch; zoals 't zegt dat je je compu opnieuw moet opstarten als je iets hebt geinstalleerd, zo zegt 't nu dat je je iPod moet formatteren. Ik doe daar niet aan mee; ik had er ook al wat opgezet, en had geen zin in dat formatteren.

Bij mij wees Windows de iPod driveletter ‘C:’ toe. Ik heb die daarna handmatig verandert in ‘I:’ (neem een leuke letter), en al het gedoe verdween als sneeuw voor de zon. iTunes installeren, [b:3db49db8cd]daarna[/b:3db49db8cd] pas je iPod aansluiten, en iTunes herkent 'm (kan ff duren). Ik heb pas later de installer gedraaid (deze zoekt naar je iPod, en vindt nu geen ‘nog te formatteren’ iPod, maar eentje die al is aangesloten).

Whatever you do, do not hit the ‘format’ button.
8)

ik heb het voor elkaar gekregen, itunes ziet de ipod meteen. dankje! alleen staat er voor heel veel liedjes op mijn ipod nu een uitroepteken, terwiijl ik die liedjes vroeger wel geluisterd heb. als ik hem afspeel door er op te klikken als ipod niet vast zit aan de pc slaat hij hem automatisch over, gaat naar nr 2 (of welk nr erna komt natuurlijk :)) en als ik hem op de pc aanklik gebeurt er simpelweg niets. is er ook een kans dat ik deze nummers terug krijg?

bvd, jan

ke, hier ben ik niet helemaal zeker van, maar ik zou zo'n nummertje eens op je desktop zetten/kopieren/slepen, en daarna opnieuw naar de iTunes library slepen. Het kan zijn dat het een windows media file is, en iTunes 'm eerst moet omzetten naar een mp3 of aac. Het kan ook zijn dat de liedjes, zijnde de muziekbron, van locatie zijn veranderd. A-la een shortcut naar een programma wat je ergens anders hebt neergezet, waardoor de shortcut niet meer werkt.

Een nieuw liedje via iTunes op je iPod zetten en afspelen lukt wel?

ik heb nu via een programmaatje genaamd xplay de eigenlijke locatie gevonden van het liedje, namelijk F05 > YJSB.mp3. nu is het zo dat dat bestand helemaal niet in F05 staat. F05 is nu de afvalbak van de ipod. in de andere 48 mappen staan enkel mp3's en m4a's etc. en in deze staan hele rare bestanden met namen als: bq mp.3 of HC M4.A als ik dit probeer te veranderen of te kopieren krijg ik bovengenoemde foutmelding. iemand een idee? het rare is dat de "evil" bestanden eigenlijk op te delen zijn in 2 groepen. een bestand zonder extensie en een map. nu is het rare dat de map 0 bytes is en het bestand 1,09 GigaByte! beetje veel schat ik zo. Wat is er nu weer flink mis met deze ipod? bvd

[size=18:724b6e215b][url=http://s57.yousendit.com/d.aspx?id=1OIZ99XSMSMD32XR2U7DNFV4YQ]Hier zie je de map KLIK[/url][/size:724b6e215b]