iPod - gebruik bij aaneenlopende CD's

Is er iemand die mij kan vertellen of het mogelijk is op de iPod bijvoorbeeld muziek van een Trance CD (waarbij dus elke nummer naadloos aan elkaar moet lopen) perfect te beluisteren? Dus geen enkele stilte tussen de nummers door?

Ben van plan zo'n meesterlijk apparaat te kopen,maar wil eerst ff goed al mijn vragen positief beantwoord hebben :smiley:

Het is mogelijk in die zin dat er iTunes 3 een functie is waarmee je een hele gemixte cd als 1 track kan opslaan. Je kan deze dan dus ook als 1 track in je iPod steken en dan heb je geen pauze meer. Je doet dit door te importeren en dan kun je ergens kiezen "tracks samenvoegen". Er is echter wel een minpuntje, Kan ook aan mij liggen hoor. Maar na ongeveer 20 minuten. De tijd van de buffer, Hangt de muziek even, herbuffert die en speelt dan verder.

Greeeeeeettttzzzzzzzz
Jay

ah oke, maar het is dus niet mogelijk bij bepaalde nummers een playlist te maken of iets (ik noem maar iets) waar je aangeeft van "hier tussen geen pauzes". Want zulk soort naadloze mp3's heb je naast Mixen natuurlijk ook bij cabaret shows etc etc.

PS: Jij hebt er een neem ik aan? welke heb je? en bevalt ie erg?

PS2: Ik ga zelf de iPod Windows versie (ai een scheldwoord hier zeker?? :stuck_out_tongue: ) nemen omdat ik enkel op mijn werk met een iMac / BigMac werk. Is het ook mogelijk dat je speler voor beide compatible is?? xag zo gauw niks staan op de Apple site dus zal het wel niet… maar moest het toch ff gevraagd hebben :smiley:

Het is niet mogelijk om dus de tijd tussen tracks te bepalen, je zou dus zoals spac-e-jay aangaf één track van de CD moeten maken.

Ik heb een iPod, de 5 GB en hij bevalt prima. De iPod werkt op allebij; Windows en Mac. Het is dus niet zo dat je apparte iPods hebt.

Adriaan

[quote:post_uid0="Adriaan Mol"]Het is niet mogelijk om dus de tijd tussen tracks te bepalen, je zou dus zoals spac-e-jay aangaf één track van de CD moeten maken.

Ik heb een iPod, de 5 GB en hij bevalt prima. De iPod werkt op allebij; Windows en Mac. Het is dus niet zo dat je apparte iPods hebt.

Adriaan[/quote:post_uid0]
Oke thnx mate! Wordt 1 mp3 maken dan van sommige cd's, maar ach voor de rest ben ik zo "verliefd" op dat ding dat neem ik dan maar op de koop toe. Toch nog een paar vraagjes en dan gaat de bestelling gedaan wordt:

1. Hij is dus Windows en Mac compatible, vanwaar dan de onderscheidt in verkoop? Is dat alleen vanwege de software? En heeft dus NIETS met het uploaden van mp3's naar je iPod te maken?

2. Ik ben dan wel Multimedia Vormgever, maar technisch… niet bepaald. Die Firewire hoe wordt die aangesloten aan je PC / Mac ?

3. uuh… dat was het eigenlijk wel voorlopig :stuck_out_tongue:

greetzzz Dun Stefkeeeeeeee

[quote:post_uid0="Stefke"][/quote:post_uid0] [quote:post_uid0]1) Hij is dus Windows en Mac compatible, vanwaar dan de onderscheidt in verkoop? Is dat alleen vanwege de software? En heeft dus NIETS met het uploaden van mp3's naar je iPod te maken?[/quote:post_uid0] Volgens mij zit het verschil in de software die er bij zit. Bij de Mac versie zit Mac software, bij de windows versie Windows software. Ik dacht ook dat de schijf van de iPod bij de windows versie anders geformateerd wordt (Fat). Op de apple kun je de iPod ook als externe harddisk gebruiken, dus het lijkt logisch om voor de windows versie die disk anders te formateren.

Ik heb zelf een 10GB iPod Mac versie (oude variant), en ik heb geen seconde spijt van mijn aankoop gehad. :slight_smile:

een iPod formatteren? zal wel in de gebruiksaanwijzing staan dan.. of anders zoek ik wel iemand :D

Overigens krijg ik vandaag pas met mijn smart ass te horen "je hebt toch wel een FireWire card in je pc zitten?" uhh… weet ik ut… nee dus.

iemand toevallig advies over wat een goede en niet te dure kaart is?

Dan kan je beter naar [url=http://www.mycom.nl/]MyCom[/url] gaan, in een Mac zit standaard FireWire poorten.