Vandaag heb ik een 80GB iPod gekocht om hem te gebruiken in mijn auto icm met een Alpine Radio en iPod adapter (interface).
Aangezien ik geen gebruik wil maken van iTunes zoek ik een pogramma (liefs freeware/shareware) die mogelijk maakt om gewoon paar mapen in een keer naar mijn iPod te slepen, net als bij andere MP3 spelers die in Windows als een HDD herkent worden.
Bestaat zoiets ? Ik heb al “iPod Access for Windows” geprobeert maar dat werkt voor geen meter.
Ik heb respect voor het feit dat je liever geen iTunes wil gebruiken, maar waarom is het juist? Is het heilgschennis als je uw iPod wil volsmijten met cd's alvorens die in de auto te gebruiken?
[quote:a7d917a258="klaus"]Ik heb respect voor het feit dat je liever geen iTunes wil gebruiken, maar waarom is het juist? Is het heilgschennis als je uw iPod wil volsmijten met cd's alvorens die in de auto te gebruiken?
Je kan later gewoon iTunes erweer af smijten.[/quote:a7d917a258]
Aangezien ik al een hoop muziek heb en ook niet van plan ben om via Itunes muziek te downloaden (werk zelf bij Free Record Shop). is het handiger om mijn hele collectie meteen op mijn iPod te zetten ipv zitten klooien met iTunes.
Met Mac OS X kun je toch ook gewoon muziek naar je ipod slepen ?
[quote:cabdb9ee2b="Bealeo"]
Aangezien ik al een hoop muziek heb en ook niet van plan ben om via Itunes muziek te downloaden (werk zelf bij Free Record Shop). is het handiger om mijn hele collectie meteen op mijn iPod te zetten ipv zitten klooien met iTunes.
Met Mac OS X kun je toch ook gewoon muziek naar je ipod slepen ?
Ja, smaken verschillen, dat bedoel ik juist. Maar je kan ook erg koppig zijn Als ik voor iets een programma nodig heb, maar het doet wat ik wil, dan zal ik het gebruiken, tegenzin of niet…
Op OS X kan je ook niet zomaar muziek op je iPod slepen, alles wordt beheerd via iTunes.
Trouwens, iTunes staat niet gelijk met muziek kopen, de meeste hebben geen kilobyte gekochte muziek in hun iTunes.
Je ganse handel op je iPod zetten met iTunes zal allicht een handeling zijn van rond de 30 min, waarvan de meeste tijd dan nog in de transfer naar je ipod zal zitten.
[quote:2dc39559f9="Bealeo"]
Wat is de doel van dit forum ? Niet Mac gebruikers motiveren om Mac te gaan kopen ?[/quote:2dc39559f9]
Neen, dat is niet het doel. Er zijn legio tools allicht om dat te doen op windows xp. Maar de meeste zullen er hier niet van op de hoogte zijn, en waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan met iTunes?
Net wat ik verwachtte, reacties met “Koop een mac” en “iTunes is beter”. Het zal allemaal wel maar zoals ik zei smaken verschillen. Ik weet best wel hoeveel mensen er zijn die iTunes handig vinden maar ik niet , anders had ik me hier ook niet geregistreerd
Naar mijn weten is het niet standaard mogelijk om muziek vanuit de finder (osx) of de verkenner (windows) naar de iPod te slepen.
Wellicht dat er een andere tool is waarmee je muziek kan overzetten op je iPod zonder daarbij gebruik te maken van iTunes. In [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=66574]deze[/url] draad vindt je er een paar. Let er wel op dat verreweg de meeste programmaatjes die daar genoemd zijn alleen werken op een Mac, dat vanwege de aard van dit forum.
Je kan iTunes heel goed gebruiken zonder gebruik te maken van de iTunes Store. Ik gebruik deze zelf ook niet.
Het programma is wel een ideale muziekspeler en werkt naadloos samen met je iPod. Je kan vanuit iTunes veel zaken op de iPod regelen. Alleen daarom al zou ik in jouw geval iTunes installeren.
[quote:92c3daaf64="MacJampudding"]ik vraag me zelfs af of je een iPod wel kan updaten zonder iTunes op windows :?[/quote:92c3daaf64]
Wat een argument :lol:
iTunes mag best op mijn PC staan hoor maar niet voor om muziek te kopieren naar iPod
Probleem is dat ik 180GB aanmuziek netjes in mappen verdeeld heb op mijn PC maar niet lang alle mappen zijn ook albums maar zo wil het ook op mijn iPod hebben dus moet eerst een hoop ID3 tags veranderen voordat ik ze importeer in iTunes en weer kopieren naar iPod.
Daarom zou handig zijn als ik die mappen die ik als albums zie meteen kon kopieren naar iPod…
Waarom heb je een Ipod gekocht? Voor de gebruiksvriendelijkheid??
Heb je Itunes wel eens gezien hoe het werkt??
Je werkt in Free Record Shop, dus neem ik aan dat je een geordend muziekverzamelaar bent.
Alles netjes in je kast en de mp3’s netjes in de computer. Bestaat er wel een goede bibliotheek voor windows, dan bedoel ik dus echt een goede bibliotheek.
Niet om te zeggen dat Apple beter is dan windows, inderdaad, smaken en werkwijzes verschillen,
maar waarom probeer je Itunes niet even uit.
Itunes is een Ipod in het groot, met als extra een mooiere interface en extra voorkeuren.
En als je een Ipod aanschaft, gebruik je eigenlijk automatisch Itunes voor de makkelijkheid.
Itunes kan je Ipod goed onderhouden, softwarematig qua updates. Itunes is meer dan alleen een bibliotheek voor muziek. Zeker als je een Ipod hebt aangeschaft.
Ik ben een grote zeikerd wat structuur aanbrengen betreft en Itunes past goed in mijn straatje qua een goede gestructureerde bibliotheek voor mijn muziek.
Als je de tijd die je nu besteed aan je hier registreren en reageren, in iTunes had gestoken was je allang klaar geweest. Gooi iTunes daarna weg, en je hebt je zin.
Niet alle mappen zijn albums.....Dat is denk ik je grootste probleem dus.
Itunes gaat daar goed mee om, je kan zo’n map importeren en als verzameling aanvinken. Dan denk ik dat hij ze ook zo ziet op je Ipod als een verzameling in 1 map.
Ze doen maar die pc-boeren. Met alle (eigen) risico's van dien. Ik begin nu ook een beetje te begrijpen waarom ze met hun virussen hebben leren leven......
Naar mijn weten is de enige manier om muziek te kunnen ordenen en op de iPod te zetten
iTunes zelf. Misschien zijn er nog andere programma's, maar het hele "handige" idee
van de iPod is juist de integratie met iTunes (en eventueel de iTunes Store). :)
Dat je geen Mac wilt kopen is uiteraard je eigen mening, maar iTunes is volgens mij een
“must” om de iPod goed te kunnen gebruiken
Als je geen iTunes wil gebruiken dan koop je toch een Creative of iets vergelijkbaars.
En ik denk dat als je eenmaal al je muziek "goed" in iTunes hebt geordend, dat je niet meer anders wil.