iPod gekoppeld aan verschillende iTunes bibliotheken

Ik kan mijn iPod aansluiten op 2 van mijn Mac's en de inhoud ervan bekijken in iTunes. Dit ging toch vroeger niet? Is Apple's beleid veranderd en kan je wel bibliotheken sharen nu? Of heb ik hier een heilige graal?

Ik gebruik de laatste versies van iTunes op beide machines, en heb voor de rest geen utilities geïnstalleerd mbt iTunes en iPod

Dit heeft altijd gekund. Het enige wat niet kan is het volgende:

• 1 iPod op 2 machines automatisch laten syncen.
( het kan dus wel als je handmatig synct )

• muziek van de iPod halen met iTunes.

Ja?

Want ik kreeg vroeger altijd de melding dat mijn iPod gekoppeld was aan een andere bibliotheek.

Anyway… thnx voor de reply

ooh vet! dus als ik het goed begrijp kan ik mijn iPod (die gevuld is met muziek van me PC) zonder problemen op me Mac aansluiten en muziek afspelen vanaf de iPod (meer is niet nodig!).

Ik probeer het liever niet, strax ben ik nog al mijn muziek kwijt! Kan iemand mij dit vertellen. Merci.

[quote:b8e332d81f="Dralion76"]Ik kreeg vroeger altijd de melding dat mijn iPod gekoppeld was aan een andere bibliotheek.[/quote:b8e332d81f] Dat klopt, maar dat is dus als automatisch syncen aan staat. Je krijgt dan de keuze of je de iPod vervolgens wilt syncen met de andere iTunes. Kies je als antwoord op die vraag voor "nee", wordt de iPod vervolgens niet gesynct met die andere iTunes, maar kun je wel de muziek afspelen via die iPod.

Ok ik heb het gezien, het werkt! Mooi.

Kan ik ook muziek op de iPod zette vanaf een deze andere bibliotheek of kan dat (maar) alleen van de orginele bibliotheek?

[quote:70c8bfc745="unSOUND"]

• muziek van de iPod halen met iTunes.[/quote:70c8bfc745]

Hier zat ik een beetje mee… klopt het dus dat ik wat ik van computer 1 op de ipod (mini) zet niet via diezelfde ipod weer op computer 2 kan zetten? Want dat lukt me dus steeds inderdaad niet :frowning: Mocht dit wel kunnen, dan wacht ik op een reactie hoe!

Of kan het wel via wat anders? Omdat hier “met iTunes” staat?

Het kan niet met iTunes, maar wel met het programmatje Yamipod, zoek maar op Google. Het is multiplatform & opensource.

Waarom zoeken met Google ? Alle programma's die dit kunnen staan reeds in een sticky... :wink:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=66574

Dat is inderdaar handig, alleen Yamipod staat er nog niet tussen. Misschien even doen mod ?:p Kan je gelijk erbij zetten dat ie platform onafhankelijk is. Naja alleen Win/Mac & Linux dan.

thanx! Ga meteen ff proberen :D

[quote:bfd947e9aa="sparkle"]Yamipod staat er nog niet tussen. Misschien even doen mod ?[/quote:bfd947e9aa] Bij deze gedaan. :wink:

Ik zal wel een hele grote n00b zijn, maar ik heb nu Yamipod en snap nog niet precies hoe het werkt... als ik de liedjes (die ik nu wel zie) naar iTunes (of eerst naar mijn HD) wil hebben, hoe werkt dat dan?

Mmm… volgens mij heb ik het nu voor elkaar, alleen nu kopieert hij ze niet netjes in mapjes :frowning: Moet ik straks alles nog uit gaan zoeken :frowning:

[quote:9d6b2e88f4="Furia"]Ik zal wel een hele grote n00b zijn, maar ik heb nu Yamipod en snap nog niet precies hoe het werkt... als ik de liedjes (die ik nu wel zie) naar iTunes (of eerst naar mijn HD) wil hebben, hoe werkt dat dan?

Mmm… volgens mij heb ik het nu voor elkaar, alleen nu kopieert hij ze niet netjes in mapjes :frowning: Moet ik straks alles nog uit gaan zoeken :([/quote:9d6b2e88f4]tja niet alles gaat vanzelf en heeft wat onderzoek nodig he :wink: misschien even op die site kijken, je kan toch wel engels denk ik.

suc6

[quote:0bd4b8fda6="Furia"]Ik zal wel een hele grote n00b zijn, maar ik heb nu Yamipod en snap nog niet precies hoe het werkt... als ik de liedjes (die ik nu wel zie) naar iTunes (of eerst naar mijn HD) wil hebben, hoe werkt dat dan?

Mmm… volgens mij heb ik het nu voor elkaar, alleen nu kopieert hij ze niet netjes in mapjes :frowning: Moet ik straks alles nog uit gaan zoeken :([/quote:0bd4b8fda6]

klopt, gewoon alle zooi in iTunes slepen, dan zet itunes zelf alles in mapjes voor je :slight_smile:

hallo,

ik heb niet alles gelezen op het forum maar zou iemand mij in een keer makkelijk uit kunnen leggen hoe je muziek van de iPod terug op je computer kan zetten?
Ik heb namelijk muziek op de iPod staan die ik niet (meer) op mijn computer zelf heb staan.
En ik heb geen flauw idee hoe ik dat in iTunes naar mijn computer kan zetten.

Wie o wie kan mij helpen? Of is dit gewoon onmogelijk?
Dat lijkt mij wel erg raar voor zo’n dure top mp3speler

Groetjes!!!

Ingrid Vayne

Je hebt daar extra software voor nodig.

De iPod mag het namelijk zelf niet, omdat dan iedereen zomaar muziek van elkaars iPod zou kunnen halen, en dan gaan de platenbazen geen zaken meer doen met Apple… dus Apple levert die software zelf niet.

Wie dat wel doet ? Lees dit topics eens:
http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=66574