Ipod harder op de stereo

Ik sluit mijn Ipod met een kabel via de hoofdtelefoonuigang op de Ipod op de versterker aan. Het geluid neemt behoorlijk af in volume. Het scroll-wheel op Ipod heeft hier geen enkele invloed op. Bij een klein feestje moet ik mijn versterker helemaal open draaien. Ook GoPod heb ik gebruikt. Hoe kan ik het volume harder uit mijn stereo krijgen?

Normaal gesproken heeft je scrollwheel wel degelijk invloed op het volume... staat de iPod in een dock ? Probeer het dan eens met de iPod uit het dock.

En probeer eventueel een andere ingang op je versterker, wellicht heeft degene die je nu hebt te weinig versterking.

[quote:fecd2a2863="jconen"]Ik sluit mijn Ipod met een kabel via de hoofdtelefoonuigang op de Ipod op de versterker aan. Het geluid neemt behoorlijk af in volume. Het scroll-wheel op Ipod heeft hier geen enkele invloed op. Bij een klein feestje moet ik mijn versterker helemaal open draaien. Ook GoPod heb ik gebruikt. Hoe kan ik het volume harder uit mijn stereo krijgen?[/quote:fecd2a2863]

Je hebt hem toch niet op de platenspeler ingang aangesloten ?? Platenspelers hebben een andere lijnspanning en je mag er in principe geen apparaten aansluiten … Probeer eens de CD ingang of AUX.

Kan ook zijn natuurlijk dat de ingangen op jouw versterker regelbaar zijn , staat er mischien iets in het boekje ?

Als ik mijn iPod aansluit op de Aux-in van mijn stereo neemt het geluid ook af. Ik moet mijn iPod vollen bak opendraaien én het volume van mijn stereo verhogen.

Ik denk dat het beter voor het geluid en voor je iPod is om een dock te kopen, daar zit namelijk een rechtstreekse line out op. Ik denk dat het geluid dat een stuk beter en harder zal klinken...

Het antwoord zit reeds verwerkt in je vraag, je sluit de ipod aan via de HOOFDTELEFOON uitgang van je ipod.

De meeste ingangen op je stereo zijn echter LINE ingangen. Geluidssignalen op line niveau zijn sterker dan bv. geluidsignalen van een platenspeler of de hoofdtelefoon uitgang van een ipod.

Daarom zit na de platenspeler ingang een voorversterker om het signaal op line niveau te krijgen. Ik raad je echter niet aan om je iPod op deze ingang aan te sluiten, het hoofdtelefoon niveau is hoger dan dat van een platenspeler. dit zou wel eens het einde van die voorversterker kunnen beteken.

Beste oplossing is je iPod in het dock te steken en de line uitgang die daarop zit op je stereo aan te sluiten. ( line uitgang is aanwezig op de iPod mini dock, voor andere modellen weet ik het niet zo ).