iPod helemaal leeg?????

Ik ben in 1 klap al mijn muziek op mijn iPod kwijt. Althans dat wil de iPod me doen geloven. Geen afspeellijsten meer te zien, geen nummers, geen artiesten. Maar de harde schijf is nog wel net zo vol als daarvoor dus ergens moet de muziek nog staan!

Hoe alles weer terug te krijgen zoals het was???
Mijn fotos en agendas etc zijn wel intact gebleven!

Ik neem aan dat je de muziek ook op je PowerBook hebt staan. Je zou dus de foto's etc op je PowerBook kunnen zetten, je iPod formatteren en vervolgens je iPod weer laten synchroniseren met iTunes.

Nee op mijn powerbook staat niets meer.....

Op je externe backup-hardeschijf dan misschien? Je hebt toch wel een backup van je muziek gemaakt?

Je zou ook eens kunnen zoeken (hier op het forum of in google) naar een OS X programmaatje dat verborgen bestanden zichtbaar maakt in de Finder. Als je muziek nog op je iPod staat, dan moet je ze als verborgen bestanden in verborgen mappen kunnen vinden.

Ja ik heb een back up gemaakt van mijn ipod via ipod acces naar een externe HD. Maar die zet dan alle muziek in mapjes en submapjes. En natuurlijk wil ik gewoon al mijn speelijsten gewoon terug in mn ipod. Of in iTunes das ook goed. En dan zonder alles te moet uitzoeken of opnieuw aanmaken natuurlijk!

Als je je muziek in itunes hebt staan staat het in de map itunes toch ook nog verdeeld in mapjes en submapjes?

Sommige van die programma's die muziekbestanden van de iPod terug kunnen kopieren kunnen ook de playlists en ratings enzo terugkopieren naar een Mac met iTunes. Maar ik heb het zelf een keer geprobeerd (bij switch van Windows iTunes naar Mac) en toen is het mij niet gelukt. Het hangt er misschien vanaf of zo'n programma overweg kan met de laatste iTunes versies. Maar als je iPod al zo raar doet is het uberhaupt de vraag of zo'n programma nog wel zou werken. Ik weet trouwens de namen even niet uit mijn hoofd, maar die programma's zijn zeker te vinden via de zoekfunctie van het forum, en dus misschien toch nog het uitproberen waard.

Succes!

ipodrip heeft een functie dat hij alle liedjes en playlists van je ipod terug naar iTunes zet, proberen waart mss.

Daaf

http://www.thelittleappfactory.com/application.php?app=iPodRip

Hoop dat het je lukt om je muziek + playlists weer terug te krijgen. Enig idee hoe het probleem is ontstaan? Ik hoorde hier laatst iets over iPod-problemen na een update - word hier wel een beetje nerveus van...

Ik heb het probleem zelf ook gehad met mn ipod. Na een hoop gerommel via de terminal (onder andere met cp en mv commando's) heb ik wel mn tracks terug kunnen krijgen. Maar de files op de ipod waar de playlists in staan waren helaas beschadigd. Ik denk dat dit door een vreemde bug in de ipod software komt. Met andere woorden: ik denk dat je de playlists echt kwijt bent.

Ik zit er nu alles maar weer handmatig op te zetten. Had gelukkig een backup op mn externe hd. Wel een klote werk!

Ik kan toch niet echt volgen hoor, je muziek staat niet op je powerbook? Is het dan niet een beetje normaal dat de muziek ook van je iPod wordt verwijderd? Wanneer iTunes je iPod bijtankt zal ie toch gewoon alles verwijderen dan. Of zie ik iets over het hoofd?

Je iPod gebruiken als main storage voor al je muziek is niet zo slim volgens mij.

[b:0a8a673920][url=http://www.subrosasoft.com/MacSoftware/index.php?main_page=product_info&cPath=1&products_id=2]PodSalvage[/url][/b:0a8a673920] sleept je verloren muziek uit de brand.

Wil je wat uitgebreider kunnen herstellen? Gebruik dan [b:0a8a673920]FileSalvage[/b:0a8a673920].

[quote:c6a6e042e6="MacAttack"]Ik kan toch niet echt volgen hoor, je muziek staat niet op je powerbook? Is het dan niet een beetje normaal dat de muziek ook van je iPod wordt verwijderd? Wanneer iTunes je iPod bijtankt zal ie toch gewoon alles verwijderen dan. Of zie ik iets over het hoofd?

Je iPod gebruiken als main storage voor al je muziek is niet zo slim volgens mij.[/quote:c6a6e042e6]

Ja, je ziet iets over het hoofd: dat gebeurt alleen als je synchronisatie op automatisch hebt staan.

uhu zo ver was ik wel, maar één vergetelheid en je iPod is leeg en je muziek is foetsie.

[quote:0b30890d70="MacAttack"]uhu zo ver was ik wel, maar één vergetelheid en je iPod is leeg en je muziek is foetsie.[/quote:0b30890d70]

Dit vergeet je gewoon niet :evil:

daaf