iPod Hifi

Verbrandt me levend als er al een topic over is, maar ik kon hem niet vinden :)

Wat zijn de meningen?

Ben ik de enige die hem WEL mooi vind? Hij heeft wel iets retro’s vind ik.

Alle docking stations vond ik tot nu toe maar niets eigenlijk, deze vind ik door zijn eenvoud wel ok eigenlijk! Ook fijn dat je hem aan je AE kan aansluiten, zo kun je ook via je mac muziek draadloos afspelen. Ik ben natuurlijk erg benieuwd naar het geluid, want dat dit dingetje een stereo installatie kan vervangen is natuurlijk wel erg hoopvol.

Hij is wel mooi hoor, maar als je hem echt mobiel wilt gebruiken, op het strand bijvoorbeeld wat Steve als voorbeedllgaf, heb ik toch liever dat de iPod er niet zo los opstaat als nu. En verder ben ik vooral teleurgesteld, dat er een event wordt georganiseerd voor deze dingen. Een lederen hoesje voor 99,- belachelijk.

We zaten op groter nieuws te wachten dan we hebben gekregen. Maar het is dan ook nog geen 1 april, de ga waarop Apple 30 jaar betstaat, ik denk dat er dan wel weer wat komt, of wellicht hoop ik het alleen maar.

Ik vind hem ook mooi "punt uit" Maar zal bij mij toch niet de stereo installatie vervangen ! :)

Ik snap niet hoe de iPod Hi-Fi audiofielen zal kunnen bekoren met de speakers zo dicht bij elkaar...

Hij is vooral erg handig in een appartementje, waar je niet teveel kabels etc. wilt hebben.

Maar het geluid tja… ik ben zeer benieuwd… :slight_smile:

[quote:0577e6bfaf="buxx"]We zaten op groter nieuws te wachten dan we hebben gekregen. [/quote:0577e6bfaf] En wiens schuld is dat ? Apple heeft nooit gezegd dat er een enorm evenement zou zijn, dat hebben jullie er in je enthousiasme van gemaakt. Hoe hoger je de verwachtingen voor jezelf maakt, hoe groter de teleurstelling.

[quote:02d9309d44="buxx"]We zaten op groter nieuws te wachten dan we hebben gekregen. Maar het is dan ook nog geen 1 april, de ga waarop Apple 30 jaar betstaat, ik denk dat er dan wel weer wat komt, of wellicht hoop ik het alleen maar.[/quote:02d9309d44]

Die verwachtingen creëer je natuurlijk zelf…

edit : UnSound schreef dit ook al, sorry voor dubbelpost

Eigenlijk vind ik hem niet zo mooi, het plaatje op de frontpage van apple.com vind ik mooier. En hifi istie nu ook niet echt helemaal, over de kwaliteit van mp3, aac valt te twisten, maar de frequentie response van dit ding vind ik niet echt hifi... En de manier waarop de ipod er opstaat, dat vind ik helemaal knudde! En voor die prijs mis ik eigenlijk een ingebouwde airport express! Zet het ding ergens in je huis en stream er je audio naar toe!

Ik sluit me aan bij reneo; de beste HiFi iPod is toch een Mac met airport express; ik snap dit product niet helemaal zeker omdat JBL, Bose en Altec Lansing zoveel concurrenten al op de markt hebben gezet die allemaal goedkoper en meer protable zijn.

Dit HiFi apparaat mikt op mensen met een groot budget en een groot of tweede huis? Ik zie de gemiddelde student dit nog niet aanschaffen.

Het ding zelf ziet er, buiten de audiokwaliteiten die ik niet ken, wel goed uit. Maar die iPod erop slaat helemaal nergens op. Dat vindt ik bij allemaal die dingen het geval, het ziet er niet vanzelfsprekend uit. Dan is het mooier om een stel Creatures of Soundsticks in te pluggen. Ik kan me bijna niet voorstellen dat de geluidskwaliteit dan opeens zoveel minder is. Ik ben bang dat dit ding een grote zeperd blijkt.

Dan vind ik deze eigenlijk een stuk leuker en een stuk steviger!

http://www.thodio.com/producten.html

[img:8f27f9e192]http://vikup.vi.funpic.de/uploads/26368482.jpg[/img:8f27f9e192]

Ik vind hem wel mooi maar erg DUUR! :S

[quote:ececed214e="Marresc"]Ik snap niet hoe de iPod Hi-Fi audiofielen zal kunnen bekoren met de speakers zo dicht bij elkaar...[/quote:ececed214e] ...ik snap zowieso niet hoe gecomprimeerde muziek audiofielen zou kunnen bekoren...

ja, je kunt er 3 lederen ipod hoesjes voor kopen ;)

[quote:4954b519c0="Emilio_K"]...ik snap zowieso niet hoe gecomprimeerde muziek audiofielen zou kunnen bekoren...[/quote:4954b519c0] Je kunt ook lossless, wave en aiff op je iPod zetten... Dat iemand een iPod gebruikt betekend niet per definitie dat de muziek erop gecomprimeerd is.

[quote:8b8ae45cd0="QriZ24"]ja, je kunt er 3 lederen ipod hoesjes voor kopen ;)[/quote:8b8ae45cd0]3.5 stuks ! :P

Jammer, Apple maakt mooie produkten, maar dit slaat werkelijk helemaal nergens op. Bouw computers, maar stort je niet op de HiFi-markt, daar zijn anderen nu eenmaal veel beter in.

Schoenmaker …

Slordig dat er op de iPod Hi-Fi geen (s)video-uitgang zit zoals op de Universal Dock. Stel je wil die box naast je TV en video op je iPod via de TV bekijken... maar het geluid uit de box.

Moet je er een Dock opzetten met een AV-kabel naar je TV en een audiokabel naar de audio-ingang van de iPod Hi-Fi. Lekker handig. Een A/V-aansluiting was dus beter geweest.

Voor die prijs mochten ze er ook wel wat extra kabels bij doen… zoals een losse audiokabel voor mensen die hun iPod shuffle willen aansluiten op dit ding… of een oude iPod zonder dock-connector… of hun AirPort Express.

Iets meer computer en iets minder consumenten elektronica was ook fijn geweest: dus inclusief interne AirTunes functie.

De vormgeving is wel goed… maar je moet er niet mee gaan slepen met je iPod erop - ziet er niet stabiel uit.

Nou ik vind het maar niets. Te groot en te duur !!!

[quote:c1483ec810="sannepanne"]Jammer, Apple maakt mooie produkten, maar dit slaat werkelijk helemaal nergens op. Bouw computers, maar stort je niet op de HiFi-markt, daar zijn anderen nu eenmaal veel beter in.

Schoenmaker …[/quote:c1483ec810]
Te laat. Apple maakt al een paar jaar iPods, voor het geval je het nog niet had gemerkt.
:wink:

[quote:c1483ec810=“Marresc”]Ik snap niet hoe de iPod Hi-Fi audiofielen zal kunnen bekoren met de speakers zo dicht bij elkaar…[/quote:c1483ec810]
iPod HiFi is gewoon de marketingnaam van dit ding. Ze hadden hem ook boombox ofzoiets kunnen noemen. Die naam zegt helemaal niet dat het bedoeld is voor wat liefhebbers van dure audio-spulletjes in Nederland de HiFi markt noemen. Het is gewoon een logische stap van Apple om zelf een graantje te kunnen meepikken van de iPod-economie die ze over de afgelopen jaren gecreërd hebben. Lijkt me weinig mis mee, want volgens mij is er best een markt voor dit ding. Als het apparaat niets voor jou is, dan koop je het toch gewoon niet?