Ipod, hij speelt wel (volgens display) maar geen geluid

Dag,

Ik heb een vraag over mijn Ipod. 10Gb modelletje “2” . Af en toe stopt het geluid terwijl het display aangeeft dat hij nog wel speelt. Batterij 100% etc., dus volgens het display werkt alles perfect, maar hij geeft dus geen geluid.

Deze status is vervolgens “permanent” en het enige dat helpt is hem uit en weer aan zetten, dan doet ie het weer een tijdje prima.

Alle functies werken overigens in deze staat nog wel volgens het display, maar (wederom) hij maakt geen geluid.

Het ding is 2mnd oud, maar voor ik weer moet gaan “zeuren” bij die
e*k3($ van de Apple Customer “Service”, wilde ik toch even vragen of iemand dit zelfde probleem kent.

probeer eens met andere oortjes... misschien zijn deze wel stuk en niet de ipod

Zou dat ook kunnen, dat die het dan af en toe ipv "altijd" laten afweten?

draadbreuk in je oordoppen misschien... zou kunnen.

gebruik je de remote ook, of gaan je dopjes rechtstreeks in de iPod?

Is het altijd bij hetzelfde nummer? misschien een [paar] bestanden beschadigd?

een schijfcontrole programma geprobeerd? het is tenslotte voornamenlijk een harde schijf…

Eventueel, de iPod volledig resetten, dus firmware opnieuw installeren, en dus niet als upgrade, maar schone installatie en mp3’s opnieuw erop zetten…

Ik gok maar wat in het wilde weg hoor, ik heb dit probleem gelukkig zelf nooit gehad, maar dit zijn de dingen die ik zo gauw kan bedenken…

Ik denk dat, lees: ik hoop dat, het 1 van die dingen is. Bedankt voor het opnoemen trouwens, ik had ze zo snel lang niet allemaal bedacht.

Ik heb alleen zo’n hekel aan dat soort “onderzoekstrajecten” :wink:

Je weet nooit exact wat het nou is en ik blijf dan altijd een beetje bang dt zoiets net buiten de garantie weer de kop op steekt, als je begrijpt wat ik bedoel…

Ik zou in ieder geval proberen hem opnieuw te instaleren, dus legen en nieuwe instalatie van de software, en opnieuw synchroniseren. doet ie het nog, kijk bij welk nummer en kijk of dat nummer ook op je Mac vreemd doet.

En anders… reparatie.

Laat effe weten hoe het afloopt! :apple:

[quote:bffa2c2aa0="unSOUND"]draadbreuk in je oordoppen misschien(...) Ik gok maar wat in het wilde weg hoor, ik heb dit probleem gelukkig zelf nooit gehad, maar dit zijn de dingen die ik zo gauw kan bedenken...[/quote:bffa2c2aa0]

Dat de Customer Service je wat unSOUND meldt nou niet kan vertellen…