IPod in het buitenland bestellen???

Wat ik mij dus afvroeg: Wanneer je op de site van de Apple Store Nederland een 'Apple ID' aanmaakt, kun je deze dan ook gebruiken om iets in het buitenland te bestellen?

Zo ja, weet iemand dan ook welke kosten er dan nog bij komen (invoerrechten, verzendkosten etc.)
Ik dacht hier namelijk aan, omdat bijvoorbeeld de IPod Photo 30GB, in de VS, omgerekend 260 Euro kost en in Canada zelfs nog geen 241 Euro!
Terwijl je voor kleinoot hier maarliefst 359 Euro betaald!

Dus…

Kdenk niet echt dat het de moeite zal zijn, importaxen, btw, en andere invoerrechten laten de rekening al vlug oplopen. Daarbij komen de vervoerskosten nog eens. Je kan beter je iPod hier kopen, dan ben je ook nog eens zekerder van de service.

zijn vroeger ook al veel topics over geweest.

wat ik me herinner is dat het al bij al de moeite niet is. Mocht je daar nou op reis gaan, dan wel, maar anders niet… kan er ook comleet naast zitten ;).

Het is niet eens mogelijk.

Voorwaarden Apple Store Nederland

1. Levering van uw Producten
    6.1 Wij leveren geen Producten waarvoor betaald is per creditcard buiten Nederland. Producten waarvoor betaald is op een andere wijze van betaling, als getoond in het gedeelte inzake betalingen op de Apple Store Web Site, worden niet geleverd naar enig land buiten het Gebied.

Voorwaarden Apple Store VS
U.S. SALES ONLY
The Apple Store sells and ships products only within the continental United States, Alaska, and Hawaii. No shipments can be made to APO or FPO addresses, United States territories, or addresses outside the United States. You may not export any products purchased at the Apple Store.

En dit geldt ook voor alle andere Apple Stores.
Je zal er dus zelf heen moeten. VS bijvoorbeeld.

De voorwaarden zijn op de Online Apple Store onderaan de pagina te vinden

Je zou hooguit op een vakantie je iPod kunnen gaan kopen, maar andere grotere hardware is onzinnig om mee te krijgen, een iPod kan je nog 'verstoppen' maar een iMac niet :P En als 'ie ontdekt wordt betaal je idd nog invoerheffing, Nederlandse BTW etc. waardoor je uiteindelijk zelfs duurder uit bent...

Geen invoerheffing op computer apparatuur....

ik zou mijn spullen gewoon in nederland kopen bij een apple reseller want als er iets gebeurd dan kan je altijd naar die reseller gaan om dat probleem te melden. ik zie die genen die een Mac in het buitenlands komen niet effe daar heen gaan. :wink:

of in nederland kopen, of erheen gaan en in het buitenland kopen. Niet laten opsturen vanuit buitenland..

Heb ik nare ervaringen mee.

Op schiphol kopen wanneer je naar een bestemming buiten de EU gaat, of iemand kent die dat doet. Scheelt je de btw en dat is weer meegenomen.

wat leuk, mn vader gaat naar Amerika volgende maand :D