iPod in iComa OPGELOST

Probeerde Tiger op een dvd-loze iMac te zetten, door met Schijfhulp mijn iPod te 'herstellen' met de Tiger-installatie-dvd als bron. Vinkte daarbij 'Wis doel' aan. Na een paar tellen ging het mis, door een 'kopieerfout'. En nu herkent niemand mijn iPodje meer: de twee iMacs niet, Disk Warrior (in de nieuwe Utrechts Mac-winkel) niet. iPod Updater niet; hij mount ook helemaal niet meer. Reset werkt ook niet, met snoer en de twee knoppen. Heb het idee dat hij zijn eigen schijf niet meer herkent. Alleen een appeltje is er nog, en zacht gezoem van de schijf. iPod in iComa ... Zouden er nog levenskansen zijn?

Waarom open je een nieuw topic ? ( http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=45251 ) Maar goed, 't klinkt niet aanmoedigend.. ik denk toch dat je beter even Apple kan bellen.

Nieuw topic was een ongelukje, excuse me. Toch nog even op de site van Apple zelf gekeken: aansluiten op het lichtnet, menu en play tegelijk indrukken, daarna twee buitenste knoppen ('spoelen') tegelijk. En verdomd, hij komt weer tot leven, in 'hard disk mode'. Herstellen gedaan met Schijfhulp, daarna iPod Updater, daarna weer aan de stroomkabel en de firmware ge-update. Holy Mozes ... hij doet het weer!

Vader je krijgt een pluim van me omdat je het hebt opgelost ;)

Hartelijk dank, mijn zoon! :wink: