iPod in nieuwe Volvo S80

Heeft iemand een idee hoe ik een iPod video 30GB kan aansluiten op het aux systeem van de nieuwe Volvo S80. Deze auto heeft een aux ingang in het middenconsole tussen de voorstoelen. Het schijnt dat je het volume kan aanpassen op het stuur maar wat voor kabeltje heb ik daat voor nodig?

Dank.

Kan niet simpeler hé?!

Kabeltje met aan beide zijden 3.5 mm jack-plug (koptelefoon-aansluiting).

De ene kant steek je in je Volvo, de andere kant in je iPod.

maar kun je dan ook bijvoorbeeld de NEXT-knop gebruiken op het stuur? of alleen het volume regelen

Dank!

Tsja, als het een aux-in is kun je per definitie alleen het volume regelen.

Maar ik heb zo het vermoeden dat er een uitgebreidere aansluiting is.

Wat zit er precies voor aansluiting tussen de voorstoelen dan?
Ziet het er uit als een koptelefoon-aansluiting?

edit:

Je kunt namelijk ook zoiets krijgen in je Volvo S80:

[img:8c583a8037]http://www.carbuyersnotebook.com/archives/Volvo_iPod_Adapter.jpg[/img:8c583a8037]

En dan wordt het display en de knoppen op je stuur volledig benut.

citaat:
When your iPod is connected , the text “Volvo for life” appears in the display, and you can operate the player through the car’s audio controls, such as volume adjustment, playlist selection, switching tracks, fast-forward and random track selection. The choices are shown in the car’s audio display. With the car running, the iPod is powered and charged by the car battery.

Het plaatje is een S60 en die heeft geen inplug voor iPod in de middelconsole. De plug in ziet er inderdaad uit als een hoofdtelefoon aansluiting. Het plaatje is denk ik het "oudere" systeem waarbij je een soort adapter achter het dashboard (van de auto...) plaatst. Is er ook een iPod stekkertje dat van de onderkant van de video iPod 30 GB naar een "hoofdtelefoon" stekkerje gaat?

Dank.

Nee, dat is er niet. Zou ook niet zoveel zin hebben, daar je die bovenin je iPod al hebt. :wink:

Je kunt wel een dock plaatsen en daar de aux-in van gebruiken.
Zodat je niet elke keer dat stekkertje in je iPod hoeft te steken.

Kan je dat niet aan je Volvo-dealer vragen? Overigens gek dat dit niet meteen beschikbaar is voor het duurste model :?

Gelukkig dat internet bestaat en dat volvo een website heeft .... met oa uitleg over de s80

AUX-ingang
Op deze handige mini-aansluiting, die zich tussen de voorstoelen bevindt, kan een draagbaar toestel zoals bijvoorbeeld een MP3-speler worden aangesloten op het audiosysteem van de auto. Het volume kan eenvoudig worden geregeld vanaf het stuurwiel, de middenconsole of de hoofdtelefoonaansluitingen achteraan.

en ook dit

iPod-adapter
Neem uw volledige muziekcollectie mee op reis in uw Volvo S40 ('01-'04), V40 ('01), S60, V70, XC70 en S80 (-’06). Sluit simpelweg uw iPod met de adapter aan op het Volvo audiosysteem, bedien uw iPod met de stuurwieltoetsen (indien aanwezig) en geniet.
Vanaf 195 euro.

Ja heb ik gelezen, toch bedankt. En nee de volvo dealer weet het helaas niet. En de Apple store weet het ook niet. Daarom dat ik het hier vraag want mensen hier weten gelukkig een heleboel.

Volgens mij heb je twee dingen:

a: standaard Aux-in in je Volvo S80
b: iPod adapter als extra te verkrijgen bij de dealer

Jij hebt dus: A
Prima te gebruiken om je iPod op aan te sluiten, maar alleen het volume is te regelen.
De rest van de bediening gaat op je iPod.

wij hebben net de volvo XC90 gekocht en deze heeft ook de AUX ingang in de middenconsole, enkel volume is met de stuurtoetsen te bedienen. Ik ga eens horen voor die ipod integratie kit waarover hier gesproken wordt. Wel spijtig dat zoiets niet standaard op de duurste wagen van het volvo gamma zit....

Mijn vader heeft de nieuwe Saab 93 Turbo waar ook in het middenconsole een aux-ingang zit. Het werkt heel eenvoudig. Koop een kabeltje met aan beide zijden een jack plug (3,5 mm.?) zoals je die kent van oordopjes e.d. Plug die in je middenconsole, en in je iPod en je bent klaar. Dan even op je audiosysteem van bron/source wisselen. (Bij ons is dat: CD -> Change Media -> Aux.) En dan afspelen maar!

Bediening is nog steeds via je iPod, maar dat vind ik juist fijn. Kan ik gewoon alle functies blijven gebruiken en zit ik niet te kloten in allerlei vage mappen die door de grootte heel langzaam te bedienen zijn.

Ze zouden eens een clickwheel in het stuur moeten integreren… 8)