ipod+itunes

ik heb een beetje vage vraag, weet ook niet of die op deze plek thuis hoort...maar het gaat mede over itunes..

mijn vriendin wil een ipod aanschaffen omdat ze haar muziek niet meer op de computer wil hebben staan. ik weet dat de itunes libery altijd op je comp moet staan (cq de orginelen op de hd) maar wat nou als je de muziek op de ipod zet (als hd) dan ze in itunes laad en dan weer na de ipod om ze af te spelen. ze staan er dan 2 keer op, maar niet meer op de hd van de computer. is dat mogelijk? imand daar ervaring mee ofzo?

Ik heb geen iPod, maar ik heb begrepen dat je al je muziek kwijt bent als je doet wat jij daar beschrijft. Syncen gaat nl. alleen van Mac naar iPod, en niet andersom. Zodra je de iPod aansluit op de Mac en daar staan geen audiobestanden op, worden ze gewist op de iPod.

wellicht is het mogelijk als je iTunes de files op de "HD iPod" laat zoeken en daar ook zijn library laat bijhouden. Hier zijn de files natuurlijk normaal toegankelijk, net zoals je mappen open klikt en zoals het zou zijn als je je library (btw.. library = bibliotheek) opent. Door het laden op je iPod komt de muziek in een apart onzichtbaar deel van je iPod te staan, dus inderdaad de files twee keer. Het zou mogelijk moeten zijn, maar geprobeerd heb ik het niet. Wellicht eerst een kleine test met een aparte library voordat je het met alle muziek doet?

iTunes eist toch dat de muziek op de interne HD staat.

[quote:cf1a21058c="K!P"]ik heb een beetje vage vraag, weet ook niet of die op deze plek thuis hoort...maar het gaat mede over itunes..

mijn vriendin wil een ipod aanschaffen omdat ze haar muziek niet meer op de computer wil hebben staan. ik weet dat de itunes libery altijd op je comp moet staan (cq de orginelen op de hd) maar wat nou als je de muziek op de ipod zet (als hd) dan ze in itunes laad en dan weer na de ipod om ze af te spelen. ze staan er dan 2 keer op, maar niet meer op de hd van de computer. is dat mogelijk? imand daar ervaring mee ofzo?[/quote:cf1a21058c]

Het is een beetje onhandig, vind ik…en veel werk elke keer weer, maar het kan wel. Ze kan alleen dan de bestande op de HD niet afspelen, maar wel op elke computer met een firewire zetten.
Maar waarom zou ze die CD’s niet meer op haar computer willen hebben?

Er bestaat trouwens iets dat ervoor zorgt dat de onzichtbare bestanden van de iPod zichtbaar worden. Heet geloof ik iPod2Mac…

Zolang je de automatische iPod update in iTunes uitzet en je iPod bijhoudt met één van de programmaatjes die daar voor worden aangeboden is het geen probleem.

Ik ben even helemaal de naam van het bekendste iPod sync programma kwijt. Sorry.

[quote:fbaef014cf="KarelWillem"]

Ik ben even helemaal de naam van het bekendste iPod sync programma kwijt. Sorry.[/quote:fbaef014cf]

Bedoel je iPodRip ?

ze wou eigenlijk een extra hd voor de muziek...maar een ipod lijkt haar heeeeel gaaf...drom dacht mischien werkt het wel samen ofzo, gooi je alleen wel de helft van de ruimte weg :( of is er een "unlock" programma voor? btw gaat wel om een windows machine...

Je kan het volgende doen:

• zet het “automatisch bijwerken” van de iPod [b:9c12f73e4d]uit[/b:9c12f73e4d] in iTunes

Nu is je iPod een onafhankelijk ding geworden. Je kan er dus playlists op maken en muziek op zetten, door het er heen te slepen in iTunes. Als je daarna je eigen iTunes playlists en muziek weggooit, wordt de iPod niet vanzelf geupdate, dus blijft je muziek op de iPod staan, terwijl je Mac leeg is.

Let op je kan dan wel van alles naar je iPod slepen maar niet van je iPod playlist weer naar de “vaste” playlist slepen. Wat je op je iPod zet krijg je dus niet meer terug, tenzij je een hack programma gebruikt,

Zo heb ik het ook weken lang gedaan. Toen dacht ik: “ach ik heb toch 320GB schijfruimte, dus wat zit ik nou moeilijk te doen?”

[quote:3ad4955685="colpolyp"] Wat je op je iPod zet krijg je dus niet meer terug, tenzij je een hack programma gebruikt,?"[/quote:3ad4955685]

ooh?
zulke programma’s (bijv podworks) zijn toch niet illegaal?
of vergis ik me?
dan ben ik een boef!

nee die zijn niet illegaal maar je kan er wel illegale dingen mee doen, namelijk muziek naar je iPod kopieren en deze muziek vervolgens op een andere computer weer er af halen.